Ophelia & Jr. Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 På onsdag hadde jr en diger "Donald Duck-kul" i bakhodet da vi kom hjem fra barnehagen. Så den ikke når jeg hentet for han hadde solhatt på, og fikk ikke snakket så mye med personalet før vi dro hjem, så jeg tenkte han hadde falt og slått seg. I går bragte og hentet pappa, og han glemte å spørre. Så da spurte jeg i dag når jeg bragte om de kunne huske om han hadde falt og slått seg på onsdag, men det kunne de ikke huske. SÅ i kveld begynte jeg plutselig å tenke på flåttbitt og ble pisseredd! Får man kul av flåttbitt? Kulen har gått tilbake en del nå; den er ikke umiddelbart synlig, men man kjenner den godt om man stryker han over hodet. Og det er et rødt område på ca 1,5 cm i diameter. Ikke rød ring rundt et hvitt område; bare rødt. Noen som kan berolige meg, eller bør eg ta han med på legevakta i morgen?
Gjest Skrevet 4. juni 2010 #3 Skrevet 4. juni 2010 du får sjå etter om det er hol i huda (bittet), om det ikkje er det, så er det sikkert ikkje insekt som har forårsaka kulen. Flått bliter jo for å få i seg blod, og då må det bli hol i huda. Ungar har jo ein tendens til å slå seg her og der, og det er ikkje alltid det blir stort oppstyr av det, og det er ikkje alltid det er lett å hugse kven som slo seg nokre dagar tilbake i tid. Er du uroleg, så skadar det jo ikkje med ein tur til legen. Ps. sjølv om det er flått, så vil det ikkje bety at ungen garantert blir sjuk.
Ophelia & Jr. Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2010 Jepp, det er hull, så ett eller annet insekt er det nok. Jeg vil bare ikke at det skal være flått...
Ophelia & Jr. Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2010 ...og så var han hos legen i går og fikk konstatert hovne lymfekjertler. Men da hadde jeg jo ikke begynt å tenke flått ennå...
maimaimai Skrevet 4. juni 2010 #6 Skrevet 4. juni 2010 Jenta mi fikk ikke kul da hun hadde flått på seg. Den satt på ryggen og var enkel å få øye på. Etter ca en uke kom det en rød ring rundt bittstedet. Da ble det legebesøk og antibiotikakur, men noen kul ble det aldri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå