Gå til innhold

Noen som har peiling på katter her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten vår ble for en stund tilbake satt på slankekur av dyrlegen fordi hun veide dobbelt så mye som hun skulle. Vi syntes igrunn det var rart for hun har aldri spist særlig mye, kun tørrfor og vann (og da svært lite)

Når hun ble satt på slankekur tenkte jeg at det måtte være noe annet som feilte henne siden hun var så overvektig. Nå vil hun verken spise eller drikke. Hun er helt apatisk og klarer nesten ikke å gå. Virker som om hun har knapt med styrke, for bakbeina bare sklir til hver sin side..

Hun er åtte år og jeg er veldig knyttet til henne. Gjør så vondt å se henne slik. Har vært sånn siden i går kveld. Får ikke kommet tildyrlegen med henne før i morgen heller:( Noen som aner hva dte kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars pusen!

Vet ikke hva som kan feile henne - ville bare si god bedring!

Skrevet

Aner ikke hva det kan være.. Men når katten er 8 år, så er det lov for katten å bli sliten, ha vondt og det å være gammel..

Ta henne med til dyrlege imorgen. Er avlivning den eneste utvei. Så gjør det. Ikke pin katten såfall..

Håper det løser seg :)

Skrevet

Uff stakars, føler med dere begge!

Har ikke så mye peiling på katter, bortsett fra at jeg er glad i alle dyr, men er hundeinstruktør og føler allikevel jeg kan gi deg noen råd.

For det første, har du mulighet, bytt dyrlege!

Dersom du har forklart det samme til dyrlegen som det du skrev her, og de ikke tok det mer alvorlig enn å slanke pus, syns jeg du burde finne noen som er villige til å ta noen prøver og komme til bunns i saken.

For det andre, jeg ville prøvd å få litt væske i katten fortest mulig.

Prøv å kok opp noe buljong i vann og prøv å server (avkjølt så klart).

Hvis pus ikke tar i mot, kan du prøve å bruke en liten matsprøyte i munnviken, dette for å hindre dehydrering.

Prøv å ring dyregevakten i kommunen og be om videre råd, ikke gi deg før noen tar deg alvorlig.

Lykke til med pus, god bedring!

Skrevet

Jeg tenker slag med en gang og du bør ta henne til dyrelegen ASAP! Om det er slag så kan hun reddes ved å få en sprøyte blodfortynnende (det kunne hvertfall min pus da hun fikk slag og ble lam i bakbeina), men om du venter for lenge så kan ikke blodproppen løses opp og da må hun avlives :(

Skrevet

En katt på åtte år er ikke gammel, bare middelaldrende. Den kan ha mange år igjen!

Ta den med til dyrlegen så snart som mulig, det høres ikke bra ut. Det er umulig for meg å stille noen diagnose over internett, men hun bør absolutt undersøkes snarest mulig.

Hilsen dyrlege.

Skrevet

8 år er ikke særlig gammelt til en katt å være. Ta en ny runde til dyrlegen og fortelle om det du skriver her.

Skrevet

hvordan går det med katten nå?

Skrevet

Buljong??

Katter skal ikke ha salt. Det tåler de ikke, så ligg unna buljongen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...