Gå til innhold

Når tid skal dere fortelle?'


linselusa86 og februarspire<3

Anbefalte innlegg

Ja, som overskriften sier.. Når tid skal dere fortelle den store nyheten til omverdenen? Eller bare til de kommende besteforeldre og gode venner?

 

Jeg har jo aldri "gjort" dette før, så det er jo morsomt å se hva dere andre tenker!

Har jo hørt at veldig mange ikke vil fortelle noen ting til noen (utenom mannen) før de "magiske" 12 ukene er over!

 

Tanker???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 gode venninner vet det alt, sammen med 2 kollegaer av min kjære. Ut over det satser vi på å holde det skjult for resten til vi er kommet forbi 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er også "ny" og veldig dårlig til å holde på hemmeligheter..

Har sagt det til noen, men vil prøve vente med å fortelle det til "hele verden". Synes det er så trist hvis det ikke skulle gå bra, og måtte forklare det..

 

Katinka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg ble gravid fortalte vi det til våre foreldre sånn nesten med en gang. Og til nærmeste venninner. Og siden vi mistet da, så er jeg utrolig glad for at jeg fortalte det til disse da støtten jeg fikk var helt fantastisk. Så jeg kommer til å gjøre det samme igjen, men vente med å fortelle hele verden det før etter de 12 ukene er gått, iallefall!

Men jeg merker jo hvor vanskelig det er å ikke rope det ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker å fortelle det til familien etter jeg har vært hos legen og fått det bekrefta. Men venter med hele verden. Jeg trenger å få meg en jobb for å tjene opp rettigheter, og derfor vil jeg ikke at en arbeidsgiver skal vite om det før jeg er ansatt.. Jeg føler det er litt sneaky, men ogås nødvendig. Jeg håper jo også at jeg kan fortsette i jobben etter permisjonstida er over, så det er ikke BARE for å få penger! :)

 

Men altså, venter så lenge som mulig... Selvom jeg helst vil si det til alle med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir veldig tidlig for vår del. jeg skal fortelle mamma det først, og da er jeg bare 6 + 1. Vi hadde lyst til å vente lengst mulig opp mot 10-12 uker, men pga sommeren og at jeg må fortelle det når jeg skal i et bryllup, så vil jeg først fortelle det til mamma. Såpass fortjener hun! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang fikk kun et par nære venninner og foreldrene mine vite det tidlig, resten av familien og omhverdenen fikk vite det rundt uke 15. Syntes det var veldig greit. Så dersom magen ikke kommer tidligere enn forrige gang nå, så venter vi nok til ut i august en gang! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...