Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 hvis du kun hadde vært gift med han i ett år og ikke hadde felles barn? Ei jeg kjenner (ikke venninne) ble separert fra mannen for 2 år siden, og formelt skilt for 1 år siden. De var bare gift i ett år (kjærester i 3), men fremdeles bærer hun hans navn.. Er det bare jeg som finner det litt rart? Hun hadde et kurant etternavn fra før .. Hvis du blir skilt, vil du beholde hans etternavn? Hvor lenge har dere vært gift? Har dere felles barn?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Svarer selv jeg Jeg ville beholdt hans navn. Vi har vært gift i 11 år, men sammen i 20. Vi har tre barn sammen Hi
Anastasia Beaverhausen Skrevet 4. juni 2010 #3 Skrevet 4. juni 2010 Ville ikke tatt hans navn i utgangspunktet
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #4 Skrevet 4. juni 2010 Jeg har lagt til hans slektsnavn i tillegg til mitt eget. Hvis vi plutselig ut av det blå skulle skille oss hadde jeg nok droppet hans. Ungene våre har også begge.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #5 Skrevet 4. juni 2010 Noen gidder ikke å bytte etter en skilsmisse, fordi de håper å gifte seg på nytt om ikke så lenge.
Gjest Skrevet 4. juni 2010 #6 Skrevet 4. juni 2010 Hun synes vel hans navn er finere eller noe da :-) Jeg byttet ikke navn da jeg giftet meg, så det er vel svar godt nok på hva jeg hadde gjort.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #7 Skrevet 4. juni 2010 søstra mi valgte å beholde eksens navn etter at de skilte seg, det var fordi begge ungene og de hadde det etternavnet og hun hadde foreldreretten... i 15 år gikk hun med eksens etternavn, da flyttet barna ut og da ville hun endre det...fylte ut papirene...og døde før hun fikk sendt de inn. så nå har hun for alltid eksens etternavn. det er skrevet i sten... vet ikke hva jeg ville gjort selv, har mannen min sitt etternavn...mest sannsynelig endret det tilbake til pikenavnet
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #8 Skrevet 4. juni 2010 aldri i livet om jeg hadde beholdt det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå