Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten at det blir irriterende og vanskelig å følge?

Jeg har en lei tendens til å bruke for mange ord og dermed blir det laaange setninger av det hele...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt spørsmål.

Jeg har alltid trodd det var en sammenheng mellom det at jeg snakker relativt mye og mine lange setninger. Men har ikke statistikk som bekrefter dette ennå :)

Skrevet

Jeg tenker først og fremst i skriftlig sammenheng. Når jeg snakker kan jeg gestikulere sånn at folk forstår det jeg ikke klarer å uttrykke ved ord. :-P

Skrevet

I det muntlige kan den, i følge min 14 årige skravlebøtte, være tilnærmet uendelig. Det gjelder bare å putte inn nok bisetninger. Skriftlig, så synes jeg det blir slitsomt et sted på den 4.linja...

Skrevet

Det kommer an på språket. På arabisk kan en setning gjerne vare en hel monolog bare med litt og her og der.

Skrevet

Var litt uklar i mitt innlegg ser jeg...jeg skriver ofte laaaaange setninger og trodde det var fordi jeg snakker uten å puste også haha

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg telte en gang 325 ord i en setning av Thomas Mann (som jeg hater). Men jeg veit jeg har lest forskning på hvor mye man kan prosessere av faktiske innholdsord, ratio mellom funksjons- og innholdsord. Men jeg har fått blåst ut hjernen i kveld og er lykkelig med det.

Skrevet

Hm, kommer litt an på hvor bra språket i den setningen er da, er det bra og med god sammenheng osv så kan vel en to-tre linjer gi mening uten å være slitsomt. Men er det enkelt språk som bare stabler nye innholdselementer oppå hverandre så bør man kutte før man fyller to linjer. Syns jeg ;-)

Skrevet

Du skulle ikke være sosialantropolog, vel? ;) En gang fant jeg en setning som gikk over 1/3 av en bokside i en av fagbøkene. Fascinerende. Det er kanskje derfor oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo <-- Distrahert av tv. Glemte hva det var jeg skulle fram til i påbegynte setning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...