Gjest Sekretøsa Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 jeg blir tullete... nå har jeg vært plaga med "kviser" i over 1 år. Det er talg som bare tyter ut under huden min. På godt norsk, hudormer! Problemet er bare at de arter seg som kviser. Det blir en kul, som sprenger og er vooooond!! Jeg må skvise ut den hvite talgtappen (hva man nå enn skal kalle det) før smertene går over. Nå har jeg en på haka, og fytti.... VONDT! Ikke ser det så jævla lekkert ut, heller
Ugl@ Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Det er nok en form for kviser, talgkjertlene som blir betente. Jeg er mest plaget med småkviser, men får en og annen slik betent talkjertel også, veldig vonde og plagsomme. Blitt nesten kvitt dem etter jeg starta på Proactive for et par mnd sia, men de kommer fort tilbake hvis jeg slurver vel og merke.
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. juni 2010 #3 Skrevet 4. juni 2010 Av alle ting, lissom ;o) Kanskje jeg skal prøve det. Verdt forsøket, hvertfall! For de er VONDE! Takk for tips
CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 4. juni 2010 #4 Skrevet 4. juni 2010 MD formulations eller Exuviance er det beste mot kviser/uren hud!Koster litt men det funker veldig bra. Først blir det litt verre, fordi disse produktene inneholder aha syrer som får urenheter som ligger under huden opp til overflaten. Etter rundt en uke blir huden helt fin igjen. Dette funker iallefall supert for meg, og jeg hadde MASSE kviser, hudormer og skikkelig fet hud.
carmelita79 Skrevet 4. juni 2010 #5 Skrevet 4. juni 2010 Hei, jeg er hudpleier. Vil anbefale deg å bruke M.D Formulations. Det gir raskest resultater og er forebyggende mot urenhetene. Du bør ha en produktpakke, sånn at du får både rens, behandlende serum og fuktighetskremer. Det som er så bra med disse produktene, er at de får huden til å puste og fjerner blokkeringer i porene som gir kviser. En produktpakke med 6 produkter koster 449,- i butikk koster de 800 kr. Svar meg gjerne på mailen på finn.no. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21561909&subMarket=FINN
Gjest Skrevet 4. juni 2010 #6 Skrevet 4. juni 2010 Jeg har og fått sånn hud etter jeg ble gravid. Nå er det snart to år siden, ungen er for lengst kommet ut, og endelig begynner det å bli bedre. Prøvde mye forskjellige hudpleiemidler, men uten de store forbedringene. Jeg vil anbefale deg å gå til legen og få resept på Differin, som jeg bruker sammen med en lavdose Tetracyklin-kur. Er en måned siden jeg begynte, og nå er det så godt som borte! Hurra Skal spise tablettene i en måned til, og fortsette med Differin så lenge det trengs. Men, du kan alltids kjøpe hudpleieprodukter utenom, for å føle deg "fresh" (gud som jeg hater det ordet, men i mangel på noe annet passende, såå... ), men etter min erfaring så hjelper de som sagt lite...
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. juni 2010 #7 Skrevet 4. juni 2010 Takker for svar, alle sammen Nå er minste kidden min snart 3 da, og jeg fikk dissa etter en reductil-kur i fjor. Legen mente det ikke hadde noe sammenheng, men det var hvertfall da de dukka opp... Og du med finn-linken, jeg skal sjekke! ) Tusen takk. Er det den hu over deg snakket om? Som blir verre før det blir bedre??
Gjest Skrevet 4. juni 2010 #8 Skrevet 4. juni 2010 Jeg ville nå satset på legemidler jeg da, men det kan jo være verdt å prøve hudpleie først. Bare husk på mitt råd om det ikke skulle funke med hudpleie Lykke til! Er noe forbaska dritt, denne fjortishuden
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. juni 2010 #9 Skrevet 4. juni 2010 Ja, sant nok... men det var denne freshe følelsen, da Alt-i-ett, liksom! Jeg ble alltid misunt av de andre jentene i klassen fordi jeg ALDRI hadde kviser. Vel, det kom for en dag! Skal spørre legen om dette jeg, takk for tips
Supermamm Skrevet 5. juni 2010 #10 Skrevet 5. juni 2010 Om jeg hadde vært deg hadde jeg investert i en hudpleie time. Da får du råd om hvilke produkter som kan hjelpe deg ut fra din type hud. Det er ikke nødvendigvis at din hud responderer godt på en type produkter selv om andres hud gjør det. Lykke til:)
meg & to små vampyrer Skrevet 5. juni 2010 #11 Skrevet 5. juni 2010 Jeg også har masse kviser. Er jo selvfølgelig hormonelt. Om du finner noe som funker, gi lyd!
Gjest thricane Skrevet 5. juni 2010 #12 Skrevet 5. juni 2010 jeg er plaget med kviser/acne pga hormoner. jeg ble verre etter førstemann men så bedre etter andreann. brukte p pillen diane før, mens nå går det fint å bruke nuvaring. så lenge jeg holder kontroll på inntak av karbohydrater og styrer syklusen min med hormonpreparater, er huden fin man kan kjøpe seg i hjel på hudprodukter om dette er hormonelt. noe kan du gjøre ved å bruke renseprodukter med salisalsyre og kremer med vitamin a syre. men kommer kvisene "innenfra" vil de dukke opp uansett. må bare si en ting, for dette gjorde jeg, en skikkelig tabbe. jeg har vokst opp med at beste kuren mot kviser er å sitte i sola og bruke saltvann.. NEEEEEIII. huden er allerede betent og ekstra sår for solen, og gjør du dette kan du ende med pigmentflekker. kan godt være du alt vet, men må bare nevne dette pga jeg selv gjorde den tabben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå