Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Vi har nettopp flyttet ut på bygda. Det er 5 hus her og i det ene huset bor en mann som vistnok har gressallergi. Jeg klipper gresset hver uke nå på våren og istad kom han bort for å si ifra om allergien. Jeg spurte om hva det hadde med meg å gjøre og han sa at jeg ikke måtte klippe plenen for da kunne han ikke gå ut på ett par dager etterpå. Hva skal jeg gjøre? Det er jo min plen og jeg vil jo ha den fin, men jeg vil jo heller ikke gjøre han syk. Når det er en nabo blir jo dette ett problem hvert år framover.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Da får du be ham om å få behandlig: finnes kjekke ting på apoteket og homopati hjeper også mange.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #3 Skrevet 4. juni 2010 Når han er allergisk, så er det HAN som skal passe seg !! Det finnes piller, spray og dråper, ja endatil allergivaksine (som man kan ta hver vår). Masse folk er allergiske mot mye rart. Dersom ALT skal tas hensyn til, så må alle bare sitte hjemme !!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #4 Skrevet 4. juni 2010 Plenklipping er en viktig del av hagearbeidet. Sett at du lar være å klippe plenen på 5 år og skal selge huset, da vil det være en forringelse av boligen. Det er også vanskelig å få det pent igjen etter å ha sluttet, det blir store tuer o.l. Hvis jeg var så allergisk som naboen din, ville jeg ha flyttet til et hus uten nære naboer. Det finnes jo en del sånne hus. Men kanskje han ikke har råd til å flytte?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #5 Skrevet 4. juni 2010 Du sier det er 5 hus som ligger i nærheten av hverandre. Hva sier de som bor i de andre husene?
Himmel og hav Skrevet 4. juni 2010 #6 Skrevet 4. juni 2010 Fortell han at det blir enda verre for han om du lar plenen gro så lang at den blomstrer, for det er stråa pollenet kommer fra. Hilsen en annen gresspollenallergiker
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. juni 2010 #7 Skrevet 4. juni 2010 Såvidt jeg forstår er det din eiendom? Da kan du vel klippe plenen så mye du ønsker? Jeg er selv allergisk mot gresspollen, men det ville ikke ramle meg inn å kreve at naboene lot være å klippe plenene sine. Ikke ville jeg latt være å klippe min egen heller. Man tar medisin, og er det for ille, får man da holde seg innendørs. Det er mange som må det. Skal de som er allergisk mot bjørkepollen kreve at alle bjørketrær i nærheten sages ned også da, eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå