Gå til innhold

Pappa som ukependler/ er borte over lengre tid - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi står overfor et litt vanskelig dillemma her.

Vi har ei jente på 1,5 år, og fra høsten har pappan fått jobb på en annen kant av landet (ca 1 time med fly). Vi vurderer hvilke alternativer vi har - og ett av alternativene våre er at han flytter til den nye byen, mens jeg og datteren vår blir igjen her og "avvikler" oss her vi bor nå. Dvs. jeg må få meg jobb, vi må finne ut hvor vi vil bo i den nye byen, kjøpe hus, selge leiligheten her osv. Pappan vil prøve å komme hit, iallefall annenhver helg.

Jeg starter i ny jobb til høsten, etter å hatt permisjon i to år.

Noen som har erfaring med lignende situasjon? Hvordan får dere det til å fungere?

Tenker da først og fremst på at datteren vår vil se pappa lite og sjelden - og det å være alene med et barn og 100 % jobb.

Vi har tante og onkel rett ved siden av som gjerne hjelper til litt, pluss at vi har fire besteforeldre i nærheten (bestemor som ikke jobber) og som mer enn gjerne stiller opp. Så tror ikke det skal bli noe stort problem... men vil gjerne høre andres erfaringer.

Legger til at dette blir en midlertidig situasjon - kanskje frem til ca påske neste år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytte og selge leiligheit syntest eg virka litt drøyt, om det kun er fram til påska 2011 det er snakk om. :S

Dersom det var ei meir permanent løysing, ville eg syntest det virka fornuftig å tenke på flytting, men sidan det er snakk om under 1år, så tenker eg at det blir mykje styr for lite.

Det går jo kanskje ann at ungen er hos far/besteforeldre i korte periodar, dersom ho savnar pappen sin, men at arbeid gjer det vanskeleg å reise akkurat då.

Sjølv bur eg og småen hos mine foreldre, medan min kjære jobbar og bur i ein anna kommune, fram til slutten av dinna månaden. Så kjem han hit, og blir her fram til skulestart i august, då han skal ta eit 1års studie på motsatt side av landet (og her er det ikkje snakk om ein kjapp flytur på 1time, men minst 6timars reising (bil og tog) eller ca 8timar med bil/buss).

Plana er å møtast i feriar og langhelger, og kanskje at eg og småen reiser på besøk ei veke i ny og ne, dersom det passar seg slik.

Det blir jo hard, men vi har alle våre ting å halde på med (han studie, eg praksis og småen barnehage,besteforeldre og gardsarbeidar;p), så tida vil jo gå relativt kjapt (eit år går jo så fort!:o ).

Småen er forresten 20mnd, så er ikkje store forskjellen på han og ungen din.

De finne nok ei løysing som er bra for dokke:) Viktigaste er at det er noko de alle kan vere fornøgde med:)

Skrevet

Mulig jeg forklarte meg dårlig, men... Pappan har fått fast jobb, og vi satser på å flytte etter og etablere oss der. Vi har en leilighet her vi bor nå som vi må selge, også må vi kjøpe oss noe nytt på det nye stedet. Men for å slippe å gjøre dette med en gang, og siden vi er avhengige av at jeg og får meg jobb, så ser vi på dette som en midlertidig situasjon, - det at vi bor i hver vår by. På sikt flytter vi alle tre til den nye byen hvor pappan har fått jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...