Gå til innhold

godteposer og lørdagsgodt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barn er ofte i ødselsdager på ukedagene. Da år de oftest med seg en godtepose hjem. Regelen her er at det bare er godtespising på lørdager, men hva gjør vi med disse posene? Til nå har de ått spise det de har villet til de har kommet hjem og så har resten av posen blitt gjemt til lørdag, men det virker ikke som det er vanlig. Hva mener dere er den beste løsningen på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La dem spise. Får da være grenser for hva man skal omgjøre til et problem.

Skrevet

Jeg synes løsningen din fram til nå er helt grei. Sånn skal jammen jeg og gjøre det. Ikke intr i at barna mine skal ha fri tilgang hele uka, men at de koser seg i bursdag er helt greit...

Skrevet

Hvor ofte går de i bursdag egentlig? Annenhver uke? Det er da ikke gift i de godteposene akkurat. Og ikke inneholder de så store mengder heller.

Skrevet

"Godteri spiser vi bare til fest, som en gang i uka er best!"

Fest=bursdag mao, de får spise og kose seg.. er det noe igjen ved slutten av dagen, får det ligge til lørdag, ingen småspisng av snop resten av uken... Men den dagen de er i bursdag, får de altså ha det ;)

Skrevet

Grunnen til at det er slutt på godtespisingen når vi kommer hjem er at vi har flere barn. Det er ikke noe særlig for treåringen å se på de eldre spise godt mens hun ikke får ol. For mine barn er det ofte mye i de posene når de kommer hjem. De liker alt og mange av vennene liker bare noen få ting. Da ender det med at mine barn får alt de som de andre ikke liker :-)

HI

Skrevet

NN 13:44 her.

Jeg ser den problemstillingen, ja.

Det er hos oss en selvfølge å dele, derfor blir ikke det noe problem :)

Skal du spise godt mens andre barn er tilstede, så får de også.

Elste mann kan self vente med å spise resten til minsten har lagt seg :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...