Gå til innhold

14 dagers middagsplan, trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å spare litt penger. Så da må vi begynne å handle sjeldnere. Ikke oftere enn 1 gang i uka ( -melk og andre akutte nødvendigheter).

 

Skal sette opp en plan for middag. Så da trenger jeg litt hjelp til å finne ut hva vi skal ha til middag. Så tar veldig gjerne imot forslag. Vi er 4 stk. Å om du kan skrive en kort oppskrift også så setter jeg veldig pris på det:)

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi setter opp ukesmeny, og den siste menyen før vi reiste var:

 

Mandag:

- fiskeboller i hvit saus med raspa gulrot og brokkoli

Tirsdag:

- gulrotsuppe. Surr litt løk, tilsett 5-8 gulrøtter og restene fra dagen før, 9 l. kokt vann, 1 terning hønsebuljong, pepper, timian - kok opp og mos med stavmikser. Appelsinjuice passer godt i og gjerne litt melk/fløte (melkeallergi i familien her)

Onsdag:

- stekt laksefilet (ta opp kvelden før) med fullkornsnudler blandet stekt paprika, vårløk, lime, soyasaus, brokkoli (koker litt før nudlene tilsettes) og gulrot.

Torsdag:

- Pasta: stekt karbonadedeig og løk blandet med 1/2 boks hermetisk tomat, 2 raspa gulrøtter, litt raspa sellerirot, tomatpure, oregano, litt sukker, salt og pepper. Fullkornspasta kokes opp og mot slutten tilsetter vi grønne selskaperter (billg og sunt). Servert med parmasan.

Fredag:

- tar av litt av pastasausen fra dagen før, kjører den glatt og blander med litt ketchup, resten av tomatboksen og oregano. Smører utover fullkornspitabrød eller pizzadeig med sammalt mel, putter andre ting på t.d fetaost og vanlig - og fredagspizza er klar

Lørdag:

- kyllingfilet stekt med sesamfrø, ris, brokkoli og peanutsaus. Havregrynsgrøt med blåbær på dagen (sunt og billig)

Søndag:

Potet og sellerimos, stekt steinbit, grønn salat med avokado og halve potetbåter med skinn i ovnen.

Skrevet

Har funnet en fiskegryte som er veldig god! =)

 

Til 4 personer: 800 gram fiske filet. (Bruker torsk selv)

1 squash

1 paprika

1 fedd hvitløk

1 boks mat eller kremfløte

3 tomater

1 purreløk

litt revet ost

 

Legg fisken i en smurt ildfast form. Ha på salt og pepper.

Del opp grønnsakene i så store biter som du vil ha og legg de over fisken.

Finhakk hvitløken (jeg bruker å "smøre" tomatene inn med den)

 

Del tomatene i skiver, og legg de oppå grønnsakene og fisken. Dryss ost over. Og hell på en boks med fløte.

 

Stek på 200 grader i 40-50 minutter.

 

Server med poteter, ris eller pasta. Vi synes poteter er best =)

 

Naaam! =D

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...