£adybird Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Skal prøve å spare litt penger. Så da må vi begynne å handle sjeldnere. Ikke oftere enn 1 gang i uka ( -melk og andre akutte nødvendigheter). Skal sette opp en plan for middag. Så da trenger jeg litt hjelp til å finne ut hva vi skal ha til middag. Så tar veldig gjerne imot forslag. Vi er 4 stk. Å om du kan skrive en kort oppskrift også så setter jeg veldig pris på det:)
erteposen + 4 Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Vi setter opp ukesmeny, og den siste menyen før vi reiste var: Mandag: - fiskeboller i hvit saus med raspa gulrot og brokkoli Tirsdag: - gulrotsuppe. Surr litt løk, tilsett 5-8 gulrøtter og restene fra dagen før, 9 l. kokt vann, 1 terning hønsebuljong, pepper, timian - kok opp og mos med stavmikser. Appelsinjuice passer godt i og gjerne litt melk/fløte (melkeallergi i familien her) Onsdag: - stekt laksefilet (ta opp kvelden før) med fullkornsnudler blandet stekt paprika, vårløk, lime, soyasaus, brokkoli (koker litt før nudlene tilsettes) og gulrot. Torsdag: - Pasta: stekt karbonadedeig og løk blandet med 1/2 boks hermetisk tomat, 2 raspa gulrøtter, litt raspa sellerirot, tomatpure, oregano, litt sukker, salt og pepper. Fullkornspasta kokes opp og mot slutten tilsetter vi grønne selskaperter (billg og sunt). Servert med parmasan. Fredag: - tar av litt av pastasausen fra dagen før, kjører den glatt og blander med litt ketchup, resten av tomatboksen og oregano. Smører utover fullkornspitabrød eller pizzadeig med sammalt mel, putter andre ting på t.d fetaost og vanlig - og fredagspizza er klar Lørdag: - kyllingfilet stekt med sesamfrø, ris, brokkoli og peanutsaus. Havregrynsgrøt med blåbær på dagen (sunt og billig) Søndag: Potet og sellerimos, stekt steinbit, grønn salat med avokado og halve potetbåter med skinn i ovnen.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 4. juni 2010 #3 Skrevet 4. juni 2010 Har funnet en fiskegryte som er veldig god! =) Til 4 personer: 800 gram fiske filet. (Bruker torsk selv) 1 squash 1 paprika 1 fedd hvitløk 1 boks mat eller kremfløte 3 tomater 1 purreløk litt revet ost Legg fisken i en smurt ildfast form. Ha på salt og pepper. Del opp grønnsakene i så store biter som du vil ha og legg de over fisken. Finhakk hvitløken (jeg bruker å "smøre" tomatene inn med den) Del tomatene i skiver, og legg de oppå grønnsakene og fisken. Dryss ost over. Og hell på en boks med fløte. Stek på 200 grader i 40-50 minutter. Server med poteter, ris eller pasta. Vi synes poteter er best =) Naaam! =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå