Gå til innhold

Hvor blir værelset av?


Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Værelset er et ikkeord eller rettere sagt utelukkende et bok-ord snart, overrepresentert i tekst og særlig oversatt tekst. Min teori er at det er et ord du aldri sier annet enn i "soveværelset", og da som "såvælse". Har jeg rett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kommer ikke på en eneste setting der jeg har sakt,eller lyst til å si noe med ordet "værelse" i.

 

tror det har gått ut på dato rett og slett. sammen med "hva behager?"

Skrevet

Værelset er et negativt ladet ord i mitt hode. Venteværelset hos tannlegen. Med lukt av sprit, borestøv og angst.

Gjest sug lut
Skrevet

Nettopp, det eksisterer bare i faste sammensetninger, vente-sove-forværelse. Litt dumt egentlig, det er et fint ord.

Skrevet

Værelset skulle vært et lyst, luftig rom med blafrende gardiner og hvit, gammel jernseng med myke puter i.

Gjest sug lut
Skrevet

Dvs Baroniet Rosendal. Og du glemte pelargonia i vinduet.

Skrevet

Akkurat et sånt rom ja. Der skulle man fått ro i sjela.

Gjest sug lut
Skrevet

En toukers alene med sånne omgivelser og god mat i tillegg (laget av andre) burde man fått hvert år etter fylte førti.

Skrevet

Det har alltid vært et vanskelig ord å si. Husker jeg sa soverommet som barn, bare fordi jeg ikke kunne si værelset, selv om foreldrene sa det.

Samme med tannpasta, kunne ikke si det, så jeg sa tannkrem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...