Gå til innhold

Stemødre: "feilen ligger hos mor, der har de ingen grenser!"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh herregud jeg blir så sint altså!!!! Tenk dere om (dere stemødre):

Barna har en pappa de kanskje ikke ser så veldig ofte, kanskje annenhver helg.

Er det da så rart at man blir litt oppspillt når man først er hos Pappa?? Det betyr da ikke at ungene IKKE har regler, og får gjøre HVA de vil hjemme hos Mamma??? Ta mine barn feks, de har en håpløs far og en ennå håpløsere stemor, de har nesten aldri samvær. De få gangene de har vært der har stemor akket og klaget over at de er høylytte og masete. Ja HALLO!! De vet jo ikke hvor mange måneder det blir til neste gang de ser sin far!!! Rart man blir litt oppspilt og oppmerksomhetssyk da når man er 5-6 år gammel???

Jeg kjenner ikke igjen mine barn i beskrivelsen fra stemor, de er rolige, høfflige barn! Men istedenfor å tenke på de stakkars barna som hungrer etter sin far er det "feilen ligger hos mor, der har de ingen grenser!". Hører det om og om igjen fra disse stemødrene!! Barna mine har mange grenser og regler de forholder seg til her hjemme hos meg! Kanskje heller tenke at feilen ligger hos dere selv, og gi barna kjærlighet, tid og omsorg de få dagene de er hos dere!

Og til deg, stemoren som klager på at stebarna våkner kl 6 i helgene. Det er faktisk heeelt normalt!! En 4 og en 5 åringer som er vant til å stå opp til den tiden i ukedagene kan da ikke plutselig omstille seg og sove til kl 10 så du kan ligge å dra deg!! Er da vel ikke så vanskelig for en av dere å stå opp, smøre noen skiver, skru på en tegnefilm og slumre et par timer på sofaen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

litt prvosert over innleget ditt jeg..

er selv "stemor" og mener til en viss grad at det mangler grenser og moral hos mor. Barnet/barna jeg er stemor til har delt bosted med far og mor (dvs 50/50)

til og med barna vil ikke tilbake til mor...

mitt poeng er det ikke er verken stemor/stefar/fars "skyld"... alle historier varierer, så liker fint lite at du sammenligner alle stemødre med hun som er stemor for dine barn..

tror ikke du selv er klar over hvor vondt gjør når et lite barn kommer til deg (under 6 år) og forteller at de ønsker at de kunne bodd hos dere heletiden og at de ønsker at du var deres mamma... det svir!!

er selvfølgelig "glad" for at barnet liker meg og trives sammen med meg, men det at barnet og de andre barna ikke vil til mor.. det er vanskelig å handtere!

så her må alle parter ta selvkritikk!

du virkersom å ha et serdeles selvgodt syn på deg selv, og at ingen gjør ting godt nok for dine barn bortsett fra deg selv....

tenker du i det hele tatt på barna dine? er faktisk ikke så lett å være stemor/stefar oppi det hele heller!

Skrevet

Helt enig! Blir skremt av disse stemødrene jeg har lest om her inne. Jeg synes så ufattelig synd på disse stakkars barna som må ha det slik hos sin far.

Det verste er at jeg tror de aller fleste stemødre har disse holdningene til sin manns barn. Det er helt forferdelig! Stakkars mor som må levere barna til disse forholdene, det må være grusomt for mor. Jeg håper det aldri blir slutt mellom meg og min mann slik at barnet mitt ALDRI får en stemor!

Skrevet

Applauderer!

Barn som oppfører seg som om de ikke har grenser (stemors beskrivelse) og som bare gjør det i en samværssituasjon, og aldri ellers, har helt klart en mor som ikke setter grenser :-p

Hvorfor kan man ikke som samværs- og steforelder bare innse at man har sine begrensninger og heller bruke hovedomsorgsforelder som en resursperson i forhold til barneoppdragelsen, heller enn en syndebukk for alt som ikke passer? Det er lite man kan hjelpe til med når "alt er DIN feil".

Skrevet

Kan ikke du lage din egen tråd med dine problemer, siden du snakker om en helt annen problemstilling enn hovedinnlegger?

Skrevet

Til 11:53

Nei, jeg tenker ikke på barna mine i det heeeele tatt (ironisk!), jeg som har vært alene med 3 barn i snart 4 år, vier hele mitt liv til barna mine, følger opp i hytt og pine, kun får en frihelg hvert halvår hvis jeg er heldig. Jeg tenker ikke på barna mine! Du har helt rett! Litt av en menneskekjenner du er altså!!

Men helt alvorlig: Ja, jeg er veldig stolt av meg selv som mor!!! Jeg er der for barna mine i tykt og tynt, mitt eget voksenliv sitter på vent fordi jeg omtrent aldri har avlastning. Men det er ok, for jeg elsker ungene mine overalt på jord!! De er flotte unger, og jeg får stadig tilbakemeldinger fra skolen om at de er høfflige, veloppdratte barn og "en fryd å være sammen med" (lærerens ord!)

Så da vil jeg ha meg frabedt at en deadbeat far, og hans slugge av en samboer klager over at ungene er "ville" når de er hos dem!! Da mener jeg at man må se litt på seg selv, hvorfor er ungene "ville" når de er der?? Kan det være fordi de ikke ser pappaen sin nesten i det hele tatt? Hmmmm???

Kan jo legge til at de ikke har sett eller hørt fra sin far siden november!

Så det er nok min FEIL hvis de blir litt for oppspilte når han finner det for godt å ha dem på besøk igjen!

HI

Skrevet

Jeg har vært stemor selv, og vet at det var grenser hos mor. Men total mangel av de hos far. De er jo bare der annehver helg og selvfølgelig må de få ta seg ut da. Sånn at mor sliter når de kommer hjem igjen.. dette er jo helt logisk.. Eller? Det var mor oppegående mens far var vel litt for snill for han ville gjøre barna til lags med at de fikk lov til å gjøre alt tenkelig og utenkelig..

Skrevet

Helt enig med deg HI!!

Stemoren til datteren min har til og med vært her inne på BIM og skrevet om hvor udugelig jeg er som mor... At datteren min "får gjøre hva hun vil hos moren, og at det er et helvete å ha henne på samvær!"

Skal love det ble oppvask da jeg skjønte hvem som hadde skrevet det!! Hun er litt mer ydmyk nå etter hun ble "oppdaget", og jeg forklarte hvor land lå! Og jeg er selv stemor altså, så jeg kan se saken fra begge vinkler. Men jeg har ihvertfall aldri beskyldt bio mor for dårlig barneoppdragelse, heller tvert om! Hun gjør en super-duper jobb med to skjønne unger!

Skrevet

dere virker ut til å være mer opptatt av stemor enn av far.. det er jo faktisk hans barn og hans ansvar å sørge for at barna er ivaretatt når de er hos ham... virker mer som en heksejakt dette, egenentlig nokså tåpelig.

Det er jo trossalt dere som har valgt denne mannen som far til deres barn!

så jeg må si meg nokså enig med 11.53 på denne jeg

Skrevet

Fokuset blir på stemoren for det er jo hun/de som sitter her inne på dette forumet og klager over mannens unger og hvor masete og uoppdragne de er!!!!

Skrevet

Det er jo ofte far og stemor som mener dette i skjønn forening, men stemødre er ofte litt mer storkjeftede.

Skrevet

Mine stebarn er temmelig uoppdragne, særlig den ene. De har alltid vært halvparten hos hver. Mor greier ikke med dem, verken å sette grenser eller skape positive verdier. Far er ikke så mye bedre. Det er mye problemer med dem, hjemmet vårt blir snudd på hode når de er her, og det tar tid å komme seg til rette igjen. Jeg greier ikke med dem, de driter i meg og den oppdragelse jeg forsøker å gi dem.

Jeg er ofte helt sjokkert over hva de forteller hjemmenfra mor, og jeg er helt sjokkert over ting hun forklarer selv. Og disse tafatte skippertakene foreldrene blir enige om at de skal prøve for å få orden på ting. Helt urealistiske opplegg som bare gjør vondt verre. Synest egentlig litt synd på barna, som ikke får en normal oppvekst med regler og grenser.

Er det mor sin feil? Er det far sin feil? Er det min feil?

Skrevet

Feilen er vel at dere har 50/50, kjempestressende for ungene!!! Tenk om du måtte flytte hver uke!

Skrevet

vet hva du snakker om HI. jeg som mor har vist ingen grenser eller rutiner i mitt hjem ifølge far og hans dame (liker ikke ordet stemor, min datter har en mor og trenger ikke flere). men hva vet egentlig far og hans dame om tilværelsen til barnet hos mor? de er ikke der 24/7 og vet da ikke noe om mors grenser,regler og rutiner.

Skrevet

Jeg synes hvertfall fryktelig synd på de barna som har stemødre som ser ut til å mislike dem. Og ikke minst synes jeg synd på dem som da har en dust til far som ikke har skikkelig samvær, sørger for at barna har det bra og får grenser og oppmerksomhet når de er hos ham.

Skrevet

Helt enig med hun over her!!!

Skrevet

Tusen takk for at du skjærer alle over en kam, 11.55!

"Det verste er at jeg tror de aller fleste stemødre har disse holdningene til sin manns barn."

Hilsen stemor

Skrevet

Snakk om heksejakt, og snakk om å ta alle under en kam(sikter til flere av innleggene her).

Og syns virkelig drittslengingen her går begge veier! Syns jeg ser like mange innlegg fra såkalte "biomødre" som slenger dritt om stemødre.. Og det lyser sjalusi lang vei..

Skrevet

Sjalusi?? Ha ha ha! Å nei du! Jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg er bare glad for å være kvitt min eks! Den nye dama hans er både feit og stygg, så finnes ikke sjalu!

Men du, les hovedinnlegget her da! Det er da ikke å ta alle under èn kam, men om stemødre som sier at "alt er mors feil, der har barna ingen grenser!"

Vi er da alle voksne,opplyste mennesker som skjønner at ikke ALLE stemødre er sånn, men en del av dem!

Skrevet

Jeg snakket ikke nødvendigvis om deg.. Men syns mange innlegg her inne tar veldig alle under en kam.. Og det går begge veier..

Foreksempel:

"Det verste er at jeg tror de aller fleste stemødre har disse holdningene til sin manns barn."

Og ja, jeg syns mange innlegg på forumene her lyser av sjalusi.. Og da mener jeg både fra mødre og stemødre.. Og igjen, ikke DEG jeg sikter til..

Men det at du føler for å sitte på et forum og kalle stemoren for en slugge(som jeg så du gjorde i et tidligere innlegg), og feit og stygg virker i min verden som sjalusi.. Siden du gidder å kaste bort tiden din på å skrive om henne her..

Skrevet

Jeg har aldri kalt noen for slugge i hele mitt liv, så tror nok du blander personer her inne....

Skrevet

"Sjalusi?? Ha ha ha! Å nei du! Jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg er bare glad for å være kvitt min eks! Den nye dama hans er både feit og stygg, så finnes ikke sjalu!"

Du føler tydeligvis likevel for å rakke ned på henne, så et eller annet må det jo være. Jeg tror det er sjalusi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...