The Bad Gal Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Det er jo fredag, så må finne på noe bedre og mer kreativt enn grilla svinekjøtt og ting med kylling i..... *tenke tenke*
LadyLuck & Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Skal ha grilling på hytta Laga spyd medd marinert kalkun, sopp, mais og paprika.. Og tradisjon tro har vel min mor en gedigen bøtte (ja, bolle ble for liten beskrivelse) med pastasalat med pesto og pinjekjærner..
Mammaen til Isak Skrevet 4. juni 2010 #3 Skrevet 4. juni 2010 Har egentlig lyst på reker og krabbeklør, med loff,majones og alt det andre gode tilbehøret man har til reker ) Med kald hvitvin til. Men- det vet jeg ikke om det blir. Muligens blir det grillings av biff, med baktpotet, grønnsaker i folie og en saus.
Gjest sug lut Skrevet 4. juni 2010 #4 Skrevet 4. juni 2010 Laksewok. Laksefilet i biter Små blomkålbuketter Sukkererter Hvitløkbiter 1 ts chili pickle (Pataks) Sitronpepper Maldon-salt
Villa Perlesukker Skrevet 4. juni 2010 #5 Skrevet 4. juni 2010 Jeg er TOM for energi og tiltakslyst ( les: midddagslagelyst) Brukte all min energi i går på det fordømte husdrømmeprosjektet haha.... Går det an å bare si at jeg streiker? Blir ikke mat før neste uke?
Gjest thricane Skrevet 4. juni 2010 #7 Skrevet 4. juni 2010 litt alternativ til burritos og fajita: chilaquiles: kyllingkjøtt ost (mozzarella, cheddar og parmesan alt ettersom smak og behag) lag egen salsa med tomater, skall fra lime, hvitløk, rødløk, chili, koriander + salt og pepper og en liten dæsj spisskummen. legg kjøtt, salsa og litt av osten i en ildfast form. topp med strimlet tortilla (en pakke) i ca 1 cm brede strimler som du har stekt sprø i ovnen i ca 15 min på 190 grader i forkant noen bruker kylligbuljong i, da synes jeg den blir veldig suppete, så jeg dropper den og har heller en boks hakkede tomater med i salsaen. topp med resten av osten og gratiner i ovnen ca halv time på 190 grader server med lettrømme/matyoghurt og hjemmelaget guacamole:O) naaaaaammmmm
The Bad Gal Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 4. juni 2010 jo går fint det. Si du har fått et akutt anfall av spisevegring og at de får redde seg selv;-) Evt finnes det jo take away. Dvs, vet ikke om dere har sånn på vestkanten, men. Selv bor vi så langt ut på vestkanten at man kan få både pizza, burger og kebab levert på døra. Kjedelig når jeg helst vil ha tapas....
LadyLuck & Skrevet 4. juni 2010 #9 Skrevet 4. juni 2010 bunnpris har ferdiglagde tapasboller ( må varmes) i nydelig saus.. Med litt nanbrød, grillede/stekte grønnsaker, ris, saus etc blir det god tapas middag det =P
The Bad Gal Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 4. juni 2010 Ligner neste Enchiladas det, jo:-) *nam* Har hatt mye av det siste helgene, så må ha en pause i helga... Kanskje man kan ha gulroykake til middag? Er jo grønnsaker i den og alt. *sikler*
Gjest thricane Skrevet 4. juni 2010 #11 Skrevet 4. juni 2010 jepp, nesten samme:) eneste er vel at enchiladas skal vel tortillaene være hele og stekt litt i panna bare? eller er det noe annet som utgjør forskjellen?
Nickey Mouse Skrevet 4. juni 2010 #12 Skrevet 4. juni 2010 Tenker vi griller hamburgere bare. Har begynt på prosjekt endre fargen på huset, så blir nok enkelt noen dager fremover...
The Bad Gal Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #13 Skrevet 4. juni 2010 Nei, bare rulla inn i hele lefser med saus og ost på toppen før de skal i ovnen noen minutter.
ellen-propellen Skrevet 4. juni 2010 #14 Skrevet 4. juni 2010 I dag har mannen skaffet barnevakt så vi skal ut å spise.Her ikke vært ute å spist siden september så dette ser jeg frem til:-D
Augustspire<3 Skrevet 4. juni 2010 #15 Skrevet 4. juni 2010 Her blir det tomat og hvitløksmarinert kylling, ris og salat...mmm...
Full house Skrevet 4. juni 2010 #16 Skrevet 4. juni 2010 Hjemmelaget tacopizza! Den er god den: Bunn: 50 gram smeltet melange 1 ts salt 1 pk tørrgjær 3 dl vann mel til den er glatt og fin stek kjøttdeig varm opp toro`s pizzasaus med tomat og løk rull ut bunnen, og smør den med et tynt lag tomatpurè tynt lag med pizzasaus oppå der igjen Legg på masse hvitost strø kjøttdeig, nachochips, jalapeno, løkbiter, mais og litt sopp oppå der igjen avslutt med noen klatter over hele med salsa Nammis!
Mammaen til Isak Skrevet 4. juni 2010 #17 Skrevet 4. juni 2010 Tacopizza er nammis ) Vi også har en variant der vi steiker kjøttdeig, har på en pose tacokrydder, et glass salsa el tacosaus i stedet for vann. Ha dette på pizzabunnen, strø over løk,mais,jalapenos,masse nachochips og en osteblanding av mozarella,vanlig hvitost og cheddar )
Lemonia Skrevet 4. juni 2010 #18 Skrevet 4. juni 2010 Vi skal ha grillede hamburgere i hjemmebakt hamburgerbrød med ost, bacon, rødløk, tomat, salat, sennep og dressing. Servert med ovnsbakte potetbåter. Hjemmelaget lakrisiskrem til dessert. Nammenam. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå