Gå til innhold

Noen her som bruker rimelige alterniver til dyre ansiktskremer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I såfall: Hvilke merker bruker dere - eller hva annet bruker dere?

Vi VET jo at vi blir lurt når vi bruker hundrevis av kroner på dyre merker.

Men hva er det som er like bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle stå alternATiver...

Skrevet

Om det er like bra vet jeg ikke, for har ikke prøvd så mye annet. Jeg bruker Nivea. Har det i så og si alle hudpleieprodukter og sminke.

Men det er like mye pga at jeg er litt sensitiv mot hudpleieprodukter, og Nivea har funket bra for meg i flere år nå. Tar liksom ikke sjansen på å prøve noe annet, for det gir gjerne kløe og utslett.

Ofte er det bare i en overgang, også blir det bedre, men jeg orker ikke den overgangsfasen :-)

Skrevet

Nivea, vaseline intensive care eller hva det nå heter for noe, ldb.... (det brukte mormoren min i alle år og hun ble 90 og hadde fin hud....)

Skrevet

Hva med Spenol? Noen som bruker det?

Skrevet

Om man har ekstremt tørr hud, som mangler NÆRING/fett, og ikke vann. Så funker det nok.

JEg blir fort blank (noe som er tegn på at man vil holde seg rynkefri lenger, pga denen talgproduksjonen også er må på å mykgjore huden), og sliter med å se ut som en nydusja bowlingkule ut over dagen..Oil of Ulay sin på pumpeflaske bruker jeg nå.Den er tynn og lett, men tror den gir for lite fukt over tid (i form av vann) slik at huden min overkompenserer med å produsere ekstra talg akkurat nå..Så må nok bytte merke nå...

Ellers så er Vichy sine ok, ligger vel midt på treet ang kremer.:Men har ofte tilbud :o)

Skrevet

Apoteket har noen som er okei, husker ikke merket, desverre. (har en snorkende baby på fanget, så får ikke sjekka på badet enda)

Jeg liker egentlig godt å bruke solkrem til fuktighetskrem, jeg, både vinter som sommer. Bruker knapt kremer, egentlig.

Skrevet

Har alltid kjøpt ansiktskrem av typen man finner i dagligvarebutikken. Har nok blandingshud og hatt en del tørre flekker. Oppdaget Cosmica 24t fukt, nå har jeg nesten ikke tørr hud og kviser har jeg så godt som aldri. Huden trengte fukt og ikke fett. I vinter passet jeg på å bruke en fetere krem i tillegg så huden fikk begge deler. Kremen selges på apotek for noe over hundrelappen på fullpris. Apotekhjem.no selger den for nesten 80kr.

Skrevet

Bruker nivea.

Hver gang jeg skal flotte meg og skjemme meg bort med en dyr ansiktskrem, blir jeg ikke fornøyd. Så da blir alltid den dyre krukken stående halvtom, og jeg går tilbake til nivea.

Skrevet

Aco sine produkter er rimelige og ok, fås kjøpt på apotek.

Gjest thricane
Skrevet

hehehe, snøspurv. den var fin

spenol er forresten sinnsykt billig og ikke noe dårligere enn andre kroppskremer. men hadde nok ikke brukt den som krem til ansiktet, tetter porene, så ikke så bra for de med blandingshud eller fet hud.

Skrevet

Bodyshop sine serier er dryge og ikke så dyre. Jeg har en krem lenge, og bruker c-vit. dagkrem (solfaktor), e-vitamin som nattkrem blandet med vanlig a-vitamin krem som babyene bruker.

Skrevet

Jeg har brukt Dior lenge, men så så jeg en lignende link her for ett års tid siden og da gikk jeg over til A-krem, den vi bruker som kuldekrem i brun glasskrukke. Funker kjempefint.

Skrevet

Finnes sikkert de som er rimeligere, men jeg bruker i alle fall Vichy sin som man kjøper på apoteket. Koster 200 kroner for en krukke. Jeg får tørre flekker av alt annet jeg har prøvd, så jeg holder meg til min Vichy :-)

Skrevet

Jeg bruker Olay eller No 7 (fra Boots), begge er veldig bra og ikke dyre (No7 er noe dyrere enn Olay da).

Jeg har ingen som helst tro på at kremen kan gjøre noe for rynker. Rynker er i hovedsak bestemt av andre ting som gener, røyking, om du får nok søvn, om du får i deg nok væske, kosthold o.l. Jeg bruker ansiktskrem i hovedsak fordi det føles behagelig og huden blir myk.

Skrevet

Viktigste er at man bruker en solfaktor i ansiktet, og da helst en lett som er ment for ansiktet i minimum solfaktor 15, helst 25 hver dag, selv om det er overskyet. Kun de mørkeste vintermånedene man ikke trenger solfaktor, men da bør man bruke en rik krem som forhindrer tørr hud, som kan brukes på tross av kulde.

Solen er vist skyld i 90% av hudskader man får med alderen.

Skrevet

Jeg bruker stort sett No7 sin dag-og nattkrem og syns den er kjempebra - den som heter protect & perfect. Ikke den aller billigste, men slett ikke den dyreste heller. Jeg har også prøvd mange billigere typer, som Nivea og Loreal, men de passer ikke til meg. Har ganske sensitiv hud og reagerer lett på ansiktskremer, dyre som billige.

Skrevet

Min erfaring er at billige ansiktskremer kan funke hvis man ikke har spesielle problemer med huden. Hvis man er ute etter produkter som skal forebygge rynker fks, nytter det ikke å kjøpe nivea q10. q10 molekylet er nemlig for stort til å kunne trekke inn i huden.

Jeg brukte garnier og clinique da jeg var yngre, og synes det funket fint. Men i forbindelse med graviditeter og hormonforstyrrelser fikk jeg store problemer med huden. den ble full av kviser hudormer,byller og ble fet, men alikevel tørr på en rar måte:)

Jeg gikk til hudpleier og fikk råd om hva jeg burde bruke. Dyre kremer som chanel, christian dior, clinique osv inneholder mye av det samme som garnier og loreal. De har ofte pore tettende ingredienser som mineral olje, og dette tetter faktisk porene i huden Jeg ville IKKE brukt spenol i ansiktet, da kan man likegreit smøre seg med vaselin..

Min redning ble md formulations, babor og decleor. Det er dyrt ja- men det funker faktisk. Mye av dette kan kjøpes langt billigere på nett en det koster på hudpleie salong også.

Ble rene foredraget det her. hehe.. jeg er ingen hudpleier allså, men jeg snakker av erfaring.

Skrevet

Simple sin ansiktskrem er super! Den er fri for parfymer, fargestoffer og div., og har solfaktor... 10, tror jeg.

Jeg bruker den hele året, og den koster en liten 100-lapp.

Skrevet

Oj, tusen takk for mange tips...det var så mange at det fortsatt ble litt vanskelig å vite hva jeg skal velge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...