*Rutletutt* Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Bruker jo minst dobbelt så langt tid å komme i orden som vi ville gjort om vi hadde flyttet til en enebolig jo....må jo pakke opp alt, sortere og velge ut det vi behøver og har plass til før vi må pakke ned det resterende og enten lagre, kaste eller gi det vekk...phhuuu...snakk om kaos...bodd her i snart en uke og det ser ut som en bombe har gått av her. Må jo inn med nye møbler (skap ol) som passer inn her før vi kan få vekk alle tingene som står/ligger overalt. Vaskemaskinen har vi ikke fått på plass enda og tv`en er fremdeles ikke tilkoplet (sånn er det når man ikke finner riktig strømkabel i alt kaoset). HJELP! ;-) Gleder meg bare til vi kommer i stand, jeg og kunne ønske jeg var praktisk nok anlagt til å klare å sette sammen en etasjeseng, en tv-benk og en hylle fra Ikea, men tror nok neppe jeg skal begynne på et sånt prosjekt, og får vel heller bare vente (tålmodig?) på en overarbeidet mann og at han skal få tid....*sukk*
Mammaen til Isak Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Å sette sammen Ikea ting klarer du fint! Sett deg ned og les tegningen, finn fram det du trenger å skru med og gyv løs! Et lite tips om dere skal flytte igjen er, merk alle kassene GODT OG DETALJERT slik at dere slipper lete etter ting. Det hadde jeg stor glede av da vi flyttet i vinter. Sorter og rydd når du putter ting i kasser, så slipper du det når du pakker opp igjen. Det du evn kan gjøre nå er å lage system i rotet. Ta kasse for kasse, og rydd og kast og merk de, og stable de på et sted
Ugl@ Skrevet 4. juni 2010 #3 Skrevet 4. juni 2010 Man trenger ikke være særlig praktisk anlagt for å sette sammen noe fra Ikea, ganske enkelt om man setter seg ned å leser på tegningene. Nærmest idiot sikkert, men større ting bør man være to for å få satt sammen. Har selv måtte pent lært meg både endel håndverk siden jeg har en mann som alltid reiser bort midt i et prosjekt, pluss at jeg var alene i mange år og derfor måtte lære meg å både mekke og snekre endel. Så i stedenfor å vente på at mannen skal få tid, finn kabelen til tv`n, sett sammen en hylle....faktisk blir mannfolka temmerlig overraska og veeeeeldig glad når "kone-mor" viser litt "handyman-kvaliteter" i deres fravær ;-)
*Rutletutt* Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2010 He, he - prøvde meg på en hylle og det gikk heller dårlig gitt;-)) Tror jeg må være den minst parktisk anlagte sjel i denne verden, he he. Mister tålodigheten med en gang jeg ikke får det til... Tv`en hadde jeg fått til om ikke strømkabelen manglet. Jeg var på elkjøp for å se etter ny, men fant ikke:-( Kassene var merket godt og tydelig, men problemet er at vi må pakke opp og sette i skap og skuffer for å se hva vi får plass til og ikke, derfor tar det ekstra mye tid i forhold til å bare pakke opp og sette på plass. Nå må alt vi ikke har plass til pakkes ned igjen og enten gis bort eller settes på lager. Gleder meg bare til vi kommer litt mer i stand, så blir vi nok vant til å ha liten plass;-)
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 4. juni 2010 #5 Skrevet 4. juni 2010 Jøss! Sjelden å høre om småbarnsforeldre som flytter fra enebolig til leilighet. Vanligvis er jo folk flest opptatt av å skaffe seg større og mer enn de allerede har. Håper dere kommer greit i orden etterhvert! :-)
skulle så ønske... Skrevet 5. juni 2010 #6 Skrevet 5. juni 2010 Hei, hei. Vi har og flyttet fra enebolig til en leilighet som er myyyye mindre. Dette skal være for en periode. Det er jammen ikke lett altså. Man har jo ikke plass til alt. Hvordan velger man ut hva som skal pakkes ned igjen og hva som får en plass i skapet.. Hvordan type leilighet har dere flyttet til? Jeg bor i en helt ny blokkleilighet i 2 egt. Strever litt med å tilpasse meg da jeg savner hage veldig. Er det fint vær og man vil være ute hele dagen må man jo være på tur hele dagen.. Jeg blir vel kanskje vant med det etterhvert. Lykke til med å få alt organisert..
*Rutletutt* Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2010 He, he - det er bare midlertidig mens vi bygger nytt hus...så det blir nok større og mer enn vi allerede har etterhvert;-)
*Rutletutt* Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 5. juni 2010 Vi har flyttet til en kjellerleilighet - leier hos søsteren til min mann, så det er jo veldig greit. Får bruke uteplass/terassen/hagen deres og ungene har lekekamerater på samme alder i samme hus;-) Merker allerede mye jeg savner likevel da...man blir jo så godt vant, og mye vil ha mer vet du;-)) Det blir nok bra etterhvert, og som sagt, er det bare mens vi skal bygge nytt hus, så ikke "synd" i oss på noen måte, men stress, DET er det likevel;-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 5. juni 2010 #9 Skrevet 5. juni 2010 Vet hva du mener. Vi flyttet fra enebolig til en 3 roms liten leilighet, med liten stue, liten gang, bittelite bad og så og si ingen skap. Og vi har selvfølgelig bare kjøpt store massive møbler siden vi hadde så god plass i eneboligene vi bodde i før. Sofaen krasjer i tv-benken, så vi får ikke opp verken skap eller skuff. hehe:) For å komme oss ut altendøren må vi nesten ommøblere stua, man må ihvertfall være svært smidig for å komme seg frem forbi lenestol og spisebord, eller hoppe over lenestolen. Når vi skal bade minstejenta må vi nærmest ommøblere badet, eller jeg må sitte på gangen og bade henne. Og jeg må stå på skrå og skifte bleie på henne, hvis stelleplassen fortsatt skal være på vaskemaskina, hehe:) Begge soverommene er halvveis boder, fordi vi har så mye stasj. Kjenner jeg blir sprø av å bo her, er nesten ikke plass til meg selv en gang. Heldigvis er det bare midlertidig, vi er på utkikk etter å kjøpe enebolig, så det blir nok bedre tider:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå