Gjest Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Er 37 uker på vei og sitter her med et nyinnkjøpt glass bringebærblad-kapsler, og lurer på om jeg skal begynne å ta dem eller ikke. Er jo veldig fristende at de evt kan få fødselen raskere i gang og gjøre fødselen "enklere"/forkorte tiden. Har hatt to harde fødsler tidligere for å si det sånn og har dessuten født store barn nesten 2 uker på overtid... Men så er det dette med evt risiko da. Er det noen bivirkninger? Ville dere tatt dem?
mammaen til 2+1 Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 er ikke sikker på at det setter fødselen fortere i gang, men den styrker livmoren og gjør riene mer effektive.. Jeg tok dette sist og skal snart begynne på de på ny. Har ikke hør om noen andre bivirkninger en at noen får litt mer kynnere.
Ronja&Odin Skrevet 4. juni 2010 #3 Skrevet 4. juni 2010 hvor har du kjøpt og hva kostet det? jeg vil bare si at den siste uka har jeg prøvd alle kjærringråd. da mener jeg alt... til og med lakserolje.. ikke noe har skjedd.. tror ikke det skader og ta det.. jeg hadde gjort det.. men ikke håp for mye på noe.. det blir du mer sliten av
Gjest Skrevet 4. juni 2010 #4 Skrevet 4. juni 2010 Takk for svar. Tror jeg prøver jeg da Jeg kjøpte det på en helsekost-butikk. Hvis jeg husker rett kostet den 189,- (Merke Solaray).
Ronja&Odin Skrevet 4. juni 2010 #5 Skrevet 4. juni 2010 lykke til og takk for tips:p skader jo ikke og prøve en ting til for meg.. har lest litt om det og er vist bra etter fødsel og det
TillaMaria81 Skrevet 4. juni 2010 #6 Skrevet 4. juni 2010 Bringebærbladkapsler er jo bare tull, men som noen her sier et kjærringråd. Det beste du kan håpe på ut fra det er jo placeboeffekt. Jeg har ikke troen på det selv, men desp som jeg er har jeg kjøpt et glass og tatt 6 kapsler om dagen i en uke nå. Merker overhode ikke noe som helst endring i formen eller mere modning. Jeg er i uke 39....
Gjest Skrevet 4. juni 2010 #7 Skrevet 4. juni 2010 Bringebærblad har vitenskapelig bevist påvirkning på livmoren. Betyr ikke at de setter i gang fødselen, men de fungerer både avslappende, styrkende og stimulerende på livmoren, og virker spesielt gunstig de siste tre mnd av snvgerskapet da livmora begynner å "trene" seg på fødsel. De er med på å styrke sammentrekningene og avslappe den. Fungerer dermed også bra etter fødselen da livmora skal trekke seg sammen
rødt&blått Skrevet 4. juni 2010 #8 Skrevet 4. juni 2010 Hehe, ja ja, da lurer jeg på hva som ville skjedd om jeg ikke tok disse sist!! Jeg hadde bare maserier som ikke ført til noenting og måtte settes igang 14 dager over tiden.. men noen må vel være i den kategorien og! Hvordan kan de egentlig bevise en slik effekt når de aldri kan vite hvordan effekten av riene ville vært uten slkt tilskudd?? Jaja, håper det funker for dere! Kan jo hende dere er heldigere enn meg!
astridsmor Skrevet 4. juni 2010 #9 Skrevet 4. juni 2010 Jeg tok bringebærbladkapsler daglig fra uke 36 forrige (første) gang jeg var gravid - og jeg har troa ! Fødte på to og en halv time fra første antydning til ri - og uten å ha sammenligningsgrunnlag må jeg si jeg følte meg utrolig sterk da jeg kom til pressriene. Tre-fire press - og den enorme jenta (4480 gram) var ute. Jeg revnet heller ikke, til tross for at det var en relativt intens og kjapp fødsel. Det kunne jo vært den samme fødselen uten BBB, det vet man jo ikke, men jeg tror vi litt for lett kimser av effekten til naturlige virkemidler. Det er jo sikkert en grunn til at dette har blitt brukt av kvinner flere steder i verden til alle tider, sammen med mange andre heksemidler.. Er nå i uke 40 med andremann, og begynte på BBB i uke 36 som sist - merket med en gang at kynnerene økte på og ble hardere. Det er jo litt mer ubehagelig, men det er det som trener livmoren. Heller litt småstøl innimellom i noen uker, hvis det letner fødslesarbeidet.
Gjest Skrevet 4. juni 2010 #10 Skrevet 4. juni 2010 De er bevist i forhold til hvordan de fungerer på livmora. Betyr ikke dermed at effekten av riene blir bedre.
bitthen Skrevet 4. juni 2010 #11 Skrevet 4. juni 2010 Har tatt BB- kapsler i et par uker, er nå i uke 35. Tatt 1-2 om dagen. Har masse kynnere siste tiden. Vet ikke om jeg ville hatt det uansett. Tror kanskje ikke jeg vil føde noe før etc pga dem, men det er ikke dermed sagt at de ikke har en gustig effekt på livmoren :-)
TillaMaria81 Skrevet 4. juni 2010 #12 Skrevet 4. juni 2010 Curlysue, gi meg en link til en artikkel i et anerkjent vitenskapelig tidsskrift ( a la Nature) så skal jeg tro på deg. Det er jo bare tull å mene at dette er vitenskapelig bevist! Det er jo naturmedisin/alternativ medisin, ikke noe som er anbefalt av leger etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå