Gå til innhold

Andre foreldre som har barn med særskilte behov??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 3 1/2 år som har særskilte behov, siden hun er sen språkelig og motorisk. Er også alenemor. Brukter tegn til tale..

Hadde vært fint å kunne dele litt erfaringer med andre:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en sønn på 2 1/2 år som er psykisk utviklingshemmet:) Han har fremdeles bare babyspråket til å gjøre seg forstått med, ingen peking eller tegn til tale til tross for at vi har holdt på å prøve å lære ham det i et år nå:) Han er også sen motorisk, sliter litt med gåing enda, men det er mest pga dårlig dypdesyn:) Han sliter med konsentrasjon, skal helst ha meg seg absolutt alt, men er veldig dårlig på å sile inntrykkene så blir fort sliten. I barnehagen så har han 2 assistenter som bytter på å være sammen med ham hele dagen, i tillegg har han spes.ped 2 dager i uken, fysio annenhver uke, men har trening sammen med assistentene flere dager i uken:)

Mat er også et problem, det må ha riktig konsistens, altså most, han har ikke lært å tygge enda, drikke må være gjennomsiktig, lyserød saft, vann duger kun til måltidene:)

Så har vi jo alle møtene og diverse legebesøk, men alt dette er vi jo vant til nå, tenker sjeldent over alle hindringene og planleggingen som må til. Synes egentlig at vi har det ganske enkelt med ham, selv om mange ikke er enige med oss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...