Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Kopierer inn et av svarene: "Jeg har en gutt som er syv år og har allerede gått på skolen i ett år, og han bruker også bleie fortsatt. Og vet du hva, det synes jeg er helt greit! Barn er forskjellige, og de må få lov til å utvikle seg i sitt eget tempo. Min sønn viser absolutt ingen tegn til å ville slutte med bleie, og han har aldri gått på do heller. Det erneste problemet jeg har hatt i forb med dette er innblanding fra helsesøster og tildels fra skolen. Kan forresten ikke skjønne hvorfor skolen i det hele tatt bryr seg med dette, for sønnen min har med ekstra bleie og ordner alt skift helt selv når det er nødvendig i løpet av skoledagen, så jeg synes faktisk at han er kjempeflink! Jeg tror faktisk ikke at dette med sen bleieavvenning er så uvanlig, har selv to bekjente med barn som har sluttet etter fylte fem år. Et av barna skal begynne på skolen nå i høst og har heller ikke sluttet enda. Jeg tror dette er vanligst når det gjelder gutter. Til dere som er så hysteriske ang dette med bleier; hva er egentlig problemet?!" Hva mener dere andre mødre om dette???
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Jeg synes det er kvalmt, for å være ærlig. Og at skolen og helsesøster "blander seg inn" synes jeg er BRA!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #3 Skrevet 4. juni 2010 Hvis dette skyldes helt spesielle helseproblemer ser jeg ingen grunn til ha noen mening om det.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #4 Skrevet 4. juni 2010 Synes også det er ganske spesielt at skolebarn bruker bleie og skifter selv!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #5 Skrevet 4. juni 2010 Jeg mener at dette utsagnet vitner om LATE foreldre. De tar ikke foreldrerollen seriøst nok. Et barn på 7 år som fortsatt bruker bleier og som ALDRI har vist interesse for toalettet? Har med seg egne bleier og ordner dette på skolen selv? Jeg får grøsninger! Stakkars barn som har så late foreldre, de tenker jo overhodet ikke over konsekvensene dette vil få få barnet - mobbing, dårlig selvbilde osv. Har selv to barn, et på 3 år og et på 1 år. Eldstemann sluttet å avføre i bleiene da h*n var 2,5 år gammel, noen måneder senere var h*n også tørr og nå er han helt bleiefri. H*n hadde aldri vist spesiell interesse for toalettet, men det var og er tross alt min og barnets far jobb å få h*n interessert og ikke minst bleiefri. Dette ansvaret hviler på foreldrene, ikke barna!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #7 Skrevet 4. juni 2010 Hvis barnet er sykt el stiller det i en annen klasse. Slik dette fremstår er det bare sykt av foreldrene. Omsorgssvikt!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #8 Skrevet 4. juni 2010 Dette er et foumtroll....eller grunn til bekymringsmelding til bv pga omsorgsvikt. Snakk om å legge opp til at barnet blir en outsider og mobbeoffer.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #9 Skrevet 4. juni 2010 Hvis det er sant, synes jeg det vitner om latskap. Og når jeg vet hvor mye de som er sengevætere forsøker å sjule det, og så går en 7 åring med bleie på skolen.... Nei det har jeg vanskelig for å tro. Har en nevø som var sengevæter og ville ikke engang bli med på leirskole eller andre overnattinger pga. det. Og så skal han her liksom surre rundt med bleie. Håper har er syk på ett eller annet vis, slik at det kan forklares.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #10 Skrevet 29. september 2010 Jeg må si han virker til og være flink til og klare og skifte bleie selv da. Og jeg vet med erfaring at alle barn er forskjellige. Og det at han er 7 år og bruker bleie enda gjør ingenting. For noen barn har sen bleie avvenning. Jeg har jobbet mye med barn i forskjellige aldere og noen bruker bleier 5 og 6 åringer. Noen av de har bare tissa i bleia og bæsja på do. Mens andre har gjort alt i bleia si. Men de er ikke så flinke som de 7 åring som bytter på seg selv. Så han skal få masse skryt av meg for det. Men du sa han aldri har gått på do. Vill det si han bæsjer i bleia si? Klarer han og bytte viss han skal bæsje?? Eller går han på do når han skal det?? Det er bare på fritia jeg passer barn. Og jeg hjelper de og vill de snakke så lar jeg de snakke. Kansje de vill snakke om hvorfor de bruker bleie. Jeg kan gi svar viss de lurer på noe. Kansje de er intresert i og slutte med bleie. Jeg ønsker deg og gutten din lykke til. Og jeg tror han skal få låv og bruke tid når han føler seg klar for og slutte med bleier. Han en fortsatt fin ettermiddag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå