Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Bare et tips; anbefaler å kikke på Kvikk kjøkken også, samme prisklasse og mye fint:)
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #3 Skrevet 4. juni 2010 Stemmer det. Har vært hos Kvik og det er også ett alternativ. Mulig det blir Ikea likevel da de er gode på reklamasjon og garanti.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #4 Skrevet 4. juni 2010 Jeg har bare en erfaring med IKEA kjøkken, og det er søstern sitt. Kjøpte det for 4 år siden. Nå har glasset på komfyren sprekt (knuste i fillebiter uten grunn, flaks at ungene ikke var der!) og det lekker fra varmtvannskrana konstant. Og for 1 år siden så måtte de bytte induksjon også fordi den slutta å funke. Så vi skal aldri i mitt liv ha IKEA kjøkken i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #5 Skrevet 4. juni 2010 OG siden du skriver det med garanti: selv om det er 5 års reklamasjon på komfyren så får de ikke igjen eller byttet den. De mener at det er deres feil at den sprakk (men det var ingen i nærheten av ovnen da). Bare et tips.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #6 Skrevet 4. juni 2010 Må bare da si, at vi har MIELE komfyr her hjemme - og det samme har skjedd med vår komfyr... Så trenger ikke være grunnen at det er IKEA... ) Vi har IKEA kjøkken og er super fornøyd med det. Hatt det i snart tre år, og ikke vært noe tull..
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #7 Skrevet 4. juni 2010 Hvilket kjøkken har dere valgt da? Vi skal nok ikke ha verken kraner, kum eller andre el.artikler fra Ikea. Ser helst på selve kjøkkenet jeg da.
The Bad Gal Skrevet 4. juni 2010 #8 Skrevet 4. juni 2010 Vi står også midt mellom IKEA og Kvik, så tror det som er mest praktisk er det som vinner. (typ; skuffe-/skapdybde, høyde på skap osv.) Har bare akkurat begynt å titte, så vet ikke hvem det blir enda. Nå er det noe humbug på nettsida til IKEA, så får ikke lagt ut en link til deg, men vi skal ha et med slette skapdører i høyglansa grått, med knallrød bakplate, tror jeg. Vurderer hvite benkeplater, men da kan vi ikke ha rød bakplate på veggene, det blir kræsj. Skal ihvertfall ha høyglansa grått, det er det eneste sikre.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #9 Skrevet 4. juni 2010 Vi har Ädel hvit og er veldig fornøyde med det, men jeg syntes også Lidingö og en del av det i heltre var fint. Vi er veldig fornøyde med kjøkkenet. Selv valgte vi å kjøpe hvitevarer et annet sted for vi liker ikke Whirlpool hvitevarer, og blandebatteri er det også lurt å kjøpe fra rørlegger og ikke IKEA (tro meg). Ikke at det er noe galt med blandebatteriene egentlig, men pakningene er ikke dimensjonert for å tåle trykket vi typisk har i vannettet her til lands. Vi vurderte også HTH, Kvikk og Drømmekjøkken, men valget falt på IKEA til slutt. Men så må det også opplyses om at jeg solge IKEA kjøkken i mange år da, så jeg er kanskje forutinntatt?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #10 Skrevet 4. juni 2010 IKEA er 70-talls, og slett ikke så billig som mange vil ha det til.
Gjest Skrevet 4. juni 2010 #11 Skrevet 4. juni 2010 Hva er galt med 70-tallet? he he. Men det er sant, IKEA er ikke mye billigere enn HTHs gjør-det-selv kjøkken for eksempel. Og skal man ikke montere ting selv lønner ofte andre leverandører seg uansett. Men kvaliteten på IKEAs er like bra, gitt at man monterer alt riktig da Hilsen hun som er tidligere IKEA ansatt.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #12 Skrevet 4. juni 2010 Jeg sluttet å handle på IKEA for flere år siden. Ble til slutt så irritert over alle manglene der. Kom hjem med både det ene og det andre møbelet som viste seg å ha alvorlige feil, som en diger sprekk tvers over hele TV-bordet, for eksempel (ble dessverre ikke oppdaget før jeg var halvveis i monteringen). Slike ting opplevde vi minst annenhver gang vi handlet der. Dessuten ble vi lei av å måtte hente alle tingene selv fra lageret.
The Bad Gal Skrevet 4. juni 2010 #13 Skrevet 4. juni 2010 Vi skal også kjøpe vask/kran o.l utenom IKEA dersom det blir det, ikke Kvik, og hvitevarer har vi fra før, de er bare 3 år gamle. Apropo ovnsglass som sprekker, det skjedde her også, da var ovnen ganske ny. Tror ikke glasset var festet rett på fabrikken, så var nok det som årsaka det. Jeg stod bare noen meter unna med en baby i armene, så det var litt ekkelt. (merket Bosch)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå