oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Jeg har selv en jente på 3 1/2 som har særskilte behov, siden hun er sen motorisk og språkelig. Fint å kunne dele litt oppturer og nedturer med andre i samme situasjon..
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Hei =) Hva legger du i særskilte behov? Jeg er alene med 2 "små" (føler storesøster er så stor nå når hun har blitt 5 år). Lillebror har allergier, astma og atopisk eksem. Han har hatt store behov for astma medisiner denne våren, og innimellom veldig masse kortison. Han er ofte syk og sover en del urolig. Nå har storesøster også fått tendenser til anstengelses astma. Hun er jo litt liten til det, men har så vanvittig med hoste, som varer og varer og varer.
Noah 08. Skrevet 5. juni 2010 #3 Skrevet 5. juni 2010 Hei:) Jeg er alene med gutten min som er født i uke 30. Motorikken var sen lenge,men lærte seg å gå da han var 20 mnd. Nå er han 25 mnd. å henger ikke etter lengre. Men har ikke noe særlig språk enda,sier 5-6 ord og bruker veldig høy stemme (skal undersøke det pga av ofte ørebet.) Ellers fikk han astma diagnose da han var 20 mnd. (vært myyye plaget med hoste og tetthet før det og) Ble bedre da han fikk medisiner,men mye plaget denne våren med tetthet,surkling og hes hoste og 2 tilfeller av falsk krupp (1 gang med sykehus innleggelse) Han har hatt full plass i barnehage siden han var 17 mnd.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #4 Skrevet 7. juni 2010 Jeg er alene med ei jente på snart 7 år som har vært sein språklig og motorisk.Nå går vi til logoped med veldig fin fremgang,heldigvis.Hun har akkurat fått diagnosen non verbale lærevansker av bup. Hun har spesialundervisning på skolen og assistentressurs.Hun har også astma og eksem. I kveld er jeg sår og trist pga at det ikke fungerte på samvær med faren i dag,vi måtte bytte dag og da skjærte det seg for tulla mi. Vanskene hun har er de samme som en kan se hos barn med asberger syndrom,men datteren min har ikke asberger. Selv om hun har vært sein språklig,så har hun hele tiden vært veldig verbal likevel.Barnehagen mente hun hadde munndiare,hehe. Først etter at hun begynte på skolen har hun visst interesse for å lage bilder av nabbiperler og tegning.Nå sliter hun mest med finmotorikken,men det kommer seg.Hun trives veldig godt på skolen og har mange venner der. Vi har vært tilknyttet ppt og bup siden barnehagen,der hun hadde spesialpedagog.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Hei. Jeg er sjelden her inne fordi jeg har store barn, men stikker innom av og til for å lese litt Jeg har 2 barn med diagnoser, og LANG erfaring(snart 17 år) ang samvær, NAV og det å være alene med alt... Jeg vet ikke helt hva du er ute etter, om det bare er å høre om andre eller om du trenger info ang NAV eller noe sånt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå