Saftsuse 84 Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Jg skal antagligvis ha en slik undersøkelse for å finn ut hva det er som er galt i magen min. Jeg gruver meg helt forferdelig... Jeg vil gjerne vite hvordan andre har erfart dette...
Thea Marie* med 2 småtroll * Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Den drikken du må drikke for å tømme tarmen er helt for jævlgi, smaker som sjø. Anbefaler at du bruker sugerør, hadde aldri fått det i meg uten det. Smertemessig så gikk det veldig greit for min del, veldig spesielt da men det gikk overrasskende bra. Men for min mor så måtte de nesten avslutte undersøkelsen for hun fikk så vondt. Det kommer helt an på hvor krappe svinger det er i tarmen, jo krappere jo vondere.
3barntettitett Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 jeg har hatt en undersøkelse er jo ikke behagelig syns jeg iallefall, fikk så mye beroligende de kunne gi meg pluss smertestillende men syns det var ganske vondt allikavel bare takk ja til alt du får tilbud om og ikke prøv uten , mange skal være tøff å vente for å se hvordan det er men er vel ikke nødvendig å pine seg gjennom en slik undersøkelse når man har muligheten til å være litt i en annen verden lykke til
Thea Marie* med 2 småtroll * Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Jeg og mamma fikk ikke tilbud om smertestillende. Jeg spurte om det og fikk beskjed om at det ga de kun til de som hadde en funksjonshemning osv...
3barntettitett Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 å ? jeg har ikke noe funksjonshemninger og fikk tilbud med en gang , sto tom i brevet at hvis jeg ønsket smertestillende var det ikke lov å kjøre selv på noen timer , så jeg hadde med sjåfør glad jeg fikk
NostraStoria Skrevet 4. juni 2010 #6 Skrevet 4. juni 2010 Koloskopi går som en lek ifht gastroskopi (rør ned halsen)... HI, denne undersøkelsen er bare litt ubehagelig - ikke vond. Ønsker deg masse lykke til! ..har tatt begge deler, gjør aldri gastroskopi en gang til i våken tilstand
Gjest thricane Skrevet 4. juni 2010 #7 Skrevet 4. juni 2010 hei jeg måtte gjennom en slik undersøkelse da jeg hadde en uforklarlig infeksjon i magen med høy crp og feber, som de ikke fant ut av. jeg var litt uheldig med legen, desverre, og fikk tilbudet å si i fra underveis om jeg trengte smertestillende. resultatet var jo da at de måtte avbryte hele undersøkelsen. det var ganske vondt. hvis du har mulighet å ta smertestillende på forhånd, samt beroligende, så ikke nøl. ikke la legen si at du kan vente å se ann. det er bare å pøse på i forkant, så undersøkelsen går så smertefritt som mulig. lykke til. forstår du gruer deg, var helt skjelven selv. drikka smaker jo ikke godt, men det klarer du helt sikkert. sugerør er lurt, som ei over her sier, få minst mulig på tunga.
Saftsuse 84 Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 4. juni 2010 Jeg har vært igjnnom gastroskopi, men jeg syntes det gikk greit nok... Holdt på å spy hele tida, men det gikk jo kjempefort så d var egentlig greit nok... Er ikke koloskopi utrolig flaut?? offffffffff
LadyLuck & Skrevet 4. juni 2010 #9 Skrevet 4. juni 2010 signerer her.. ned halsen eller nesen er verst.. Bak er bare ubehagelig.. men man får smertestillende (tatt denne undersøklsen 5ganger totalt, sovna faktisk ene gangen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå