Gå til innhold

Hvordan få tilknytning til babyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen (2 mnd) pleier å vende hodet vekk fra meg når jeg tar henne i armkroken, fordi hun vil se på omgivelsene rundt i rommet.

Kan jeg lastes for dette? Er det et tegn på at hun føler dårlig tilknytning til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ka det være at hun føler seg overstimulert? Når babyer snur hodet vekk er det ofte fordi de er slitne og har fått for mange inntrykk for en stund. Dette er en måte de regulerer på, fordi babyer ikke kan stenge av eller sile ut inntrykk slik vi voksne kan. Noen babyer tåler mindre stimuli enn andre. Man skal alltid respektere det når en baby snur seg vekk. Ser hun på deg når du f.eks har henne på stellebordet? Er det noen forskjell på tidspunkt på dagen i forhold til om hun snur seg vekk? På en annen side kan det jo tenkes at hun bare er en nysgjerrig type som trigges lett av lyder rundt i rommet osv.

Jeg ville ikke bekymret meg:-)

Skrevet

Hun er nok bare nyskjerrig på verden:-)

Skrevet

Prat med babyen og gi babyen nærhet. Utenom mat og ny bleie i ny og ne skal det holde i massevis.

Babyer er nyskjerrige, la henne bli nyskjerrig på deg ved å lage lyder og ansiktsutrykk ;-)

Skrevet

Jeg oppfatter det også som at hun bare er nysgjerrig og veldig våken for hva som er å se i rommet. Syns også hun ser på meg en del ellers. Men flere i "øvrigheta" har altså bemerket at babyen snur hodet fra meg mens jeg bærer henne. Og at de dermed syntes kontakten mellom oss ikke var noe særs.

Skrevet

det er helt vanlig at de begynner å intressere seg for ting rundt og ikke ansikter i den alderen. det sa helsesøster til meg sist jeg var der.

så vil si det er mer normalt at babyen din gjør det enn at hun bare vil se på deg.

ikke bekymre deg ;)

Skrevet

Hun har nesten alltid vært sånn, men så har hun også vært veldig tidlig ute med å kikke seg rundt.

Skrevet

Hvordan få tilknytning til din baby:

Ring sykehuset du fødte på og spør om de tilfeldigvis har tatt vare på navlestrengen som bandt deg og babyen sammen.

Hvis de har det, så si at du kommer inn for å foreta en mindre operasjon hvor du sys fast til navlestrengen i den ene enden, og babyen i den andre.

DER; tilknytning!

Skrevet

Hehe... Man skulle nesten tro det er en slik form for tilknytning som kreves!

Men jeg er også usikker på det der med reaksjoner på stemmen min. For når jeg er så nær at jeg kan se om hun reagerer, da både ser og hører hun meg... Så da er det ikke kun en reaksjon på stemmen min.

Skrevet

Er det virkelig ingen som har fortalt deg at mini begynner å bli langsynt? Den første tiden er de nærsynte og ser bare det som er innenfor 25 cm, men så blir de langsynte og vil derfor se vekk hvis du kommer for nært. Helt normalt dette ;)

Hvis du ikke tror på meg så kan du legge mini på rygg på et teppe, stå

ved fotenden og snakke/synge til henne. Tror nok du vil ha en meget glad og fornøyd liten jente da.

Og bare vent, om to måneder har synet mest sannsynlig stabilisert seg og hun ser på deg når sy bærer henne igjen :)

Det er så mye man bekymrer seg for som mor. Heldigvis er det som regel helt unødvendig :)

Skrevet

Må bare rette meg selv her. Babyer er født langsynte, men har bare fokus på cm 25 cm avstand når de er født.de ser likevel ikke det som er i fokus sprsielt godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...