Gå til innhold

streiken er egoistisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husk at de som nå streiker er også mennesker, som prøver å få det beste ut av deres jobbsituasjon. Disse skal også ha lønn m.m

Selvfølgelig går det utpver andre at de streiker, men skal de arbeidende ta hensyn til det??

hadde det vært DERE det gjaldt, så hadde ikke skoen trykt på samme sted nei..

Skal de arbeide under forhold de ikke er fornøyde med, bare for å glede andre ukjente mennesker?

nei kom ikke å si at dere er så samaritan selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Streik var et greit virkemiddel når arbeidsgiver fikk den verste trøkken. Sånn er det ikke idag. Grunnen til at streiken er egoistisk er at de streikende gir en god dag i hvordan de gjør livet til et uskyldige vanskelig, samtidig som de hyle romo at vi må ha solidaritet med dem. Det må vi faktisk slett ikke. Vi er ikke programforpliktet til å være enig i kravene eller ha noen form for sympati med de streikende.

Skrevet

..og de streikende er ikke programforpliktet til å høre på dem som mener at streiken er unødvendig.

Alt har sitt offer.

Skrevet

hadde ikke en streik gått utover noen så hadde det jo ikke akkurat vært noe særlig til pressmiddel heller

Skrevet

Var det det beste du kom opp med? Hehehehe...

Skrevet

Og hvordan vet du at de streikende gir en god dag...? Dette er tross alt mennesker som hver eneste dag tar vare på disse menneskene som det dessverre går utover. På tide å imøtekomme ønskene deres, det er der skoen trykker!

Skrevet

Stemmer! Streiken er ikke kun for arbeidstakerne, men for å opplyse folket om den urettferdigheten som foregår rundt.

Skrevet

De sier det hvertfall selv her inne hele tiden.

De får begynne å påføre arbeidsgiver tap, så kanskje de ville fått litt mer støtte. Sånn det er må er de en overlevning fra forrige århundre som kun har seg selv og sitt i høysete. De tror deres yrke kan sammenlignes med alle andre. Det er patetisk.

Skrevet

Ja, det er en kjent pedagogisk metode. Det er så virkningsfullt i lengden å plage andre, de blir så vennlig innstilit til deg da.

Skrevet

1. Hva mener du de skal gjøre for å påføre arbeidsgiver tap? Og hvem mener du da vil støtte de? Dette høres jo helt på jordet ut..

2. Hvorfor skal de ikke sammenligne yrket sitt med andre?

Skrevet

Går ikke utover kommunen ihvertfall, de sparer jo penger!

Når vi kom for å hente datteren våres i barnehagen på tirsdag ettermiddag, de fleste ansatte ble utrolig flau. De bare beklaget om og om igjen for streiken. De var ihvertfall ikke enig i det hele. Var flere som pratet som å melde seg ut av fagforeningen.

Jeg har utrolig respekt for dem, fordi de tenkte også på barna. Barn burde ha en fast rutine, og dette ødelegger utrolig mye. Min datter er 4 år og utrolig forvirret. Hun tror at barnehagen er stengt fordi de ansatte ikke likke dem lenger og er derfor de ikke kan komme i barnehagen.

Min datter går fra sted til sted nå, et par timer her, et par timer der - besteforeldre, oldeforeldre, naboer, min jobb - stakkars skjønner jo ingenting.

Skrevet

1. Hva er det du prater om? Hvem som skal støtte de streikende? Ikke vet jeg, de som er enige med dem? Sannsynligvis ikke de som er uenige.

2. For det er ingen selvfølge at lik utdanningstid = likt ansvar.

Skrevet

Er ikke for å gjøre andre vennligstilte, men det er for å få fokuset på lønnen og få folk irriterte nok til å bry seg. Ingen bryr seg hvis de ikke blir pårørt!!! Vi bor i et kaldt og kynisk land hvor slike virkemidler må til for at folk begynner å sette krav.

Skrevet

Forskolelærer fortjener IKKE samme lønn som en ingeniør - det er jo to helt forskjellige yrker med to helt forskjellige utdanninger. Man burde ikke få betalt pga hvor lenge man har gått på skole. For en kommunisistke tankegang!!

Skrevet

det er jo helt ulogisk! du skaffer deg ikke sympati ved å plage andre. Jeg kommer aldri til å støtte mennesker som streiker. De er like lavpanna som de primitive og utagerende streikerne i Frankrike.

Skrevet

1. Du skriver at de skal påføre arbeidsgiver tap og dermed få litt støtte..så da spør jeg deg: hvem mener du da vil støtte de? Det virker som du bare slenger ut med noe uten å tenke igjennom

2. Det er helt naturlig å sammenligne både utdanningstid, ansvar etc. Skulle da bare mangle. Alle ønsker jo å få erkjennelse for det arbeidet de gjør.

Skrevet

Ikke gå ut i streik, for det går utover andres barn som trenger en fast rutine!

Haha..Dagens blonde!

Hvis alle til enhver tid skulle tenkt og tatt hensyn til andre, så hadde man ikke hatt krig i verden heller. Men så enkelt er det desverre ikke!

De som streiker har all rett til å gjøre det, hvor mange det enn går utover.

Alle har behov for å bli hørt og respektert i sine yrker. Omsorgsyrkene er de dårligst betalte yrkene, selv om det er de som gjør den "viktigste" jobben. At noen pasienter/klienter/kunder/barn/eldre/syke blir rammet noen dager av behovet for disse menneskene til å få mer utav yrket sitt, så får det bare være.

Hvis de streikende er egoistiske, hva er de da som "hater" de som streiker bare for at det går utover en selv?

Skrevet

Herregud. Kan du vennligst sitere meg korrekt eller bare droppe det? Hvis streiken ikke påfører arbeidsgiver tap, men kun går utover tredjepart, burde det ikke være lovlig. Man kan ikke forvente støtte fra de man plager. Stockholmsyndromet er ikke så vanlig. Dette gnålet ditt om "hvem som skal støtte de?", det må jo være sympatisører det da. For et dustete spørsmål, man kan ikke forvente sympati og enighet fra mennesker man plager. Skal jeg si det igjen?

Ansvar er det naturlig å sammenligne, men det ER INGEN AUTOMATISK RETTFERDIGHET I AT DE MED LIK UTDANNINGSTID SKAL HA LIK LØNN!!! Det er ikke retferdig at en bibliotekar på en barneskole skal tjene det samme som en ingeniør som jobber i veivesenet. Koselig med flinke bibliotekarere altså, men herregud. Likelønn er noe av det mest fjollete de kvasikommunistiske organisasjonene har spydd ut av seg. Og det etter at vi ble kvitt Valla-monsteret til og med.

Skrevet

Oisann..siterte deg ordrett. Men helt enig med deg, vi dropper det, da det virker som du får litt høyt blodtrykk av det (ikke så lurt i disse dager med tanke på streiken:))

Koselig med de flinke bibliotekarene? Har du egentlig noen som helst anelse om hvordan arbeidsdagen til en bibliotekar ser ut? Jeg ser absolutt ingen grunn til at det skal være noen forskjell i lønn i forhold til en ingeniør i veivesenet.

Skrevet

Ansvarsområder og stressnivå. På lik linje vil jeg gjerne lønne fengselsbetjenter mer enn føskolelærere. Risiko og sånn.

Jeg har ikke høyt blodtrukk kjære, jeg blir bare helt matt når mennesker stiller urimelige spørsmål. Og ordrett? Check again.

Skrevet

Checket igjen, jeg, og står på mitt. Enig at man skal lønne med tanke på ansvarsområder og stressnivå. Fengselsbetjenter er en gruppe som absolutt burde tjent mer.

Flott at blodtrykket ditt er fint, men synd at du blir matt at mine høyst rimelige spm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...