konemor med gutt+spire:) Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 jeg og mann min giftet oss 25.juli i fjor. desverre ble ikke bryllupet på NOEN måte vellykket pga stress gikk jeg ned i vekt og kjolen min ble to nr for stor! da jeg kjøpte skoene var jeg håven i bena og bryllupsdagen var de for store! maten vi bestilte fra hotellet var både kald og rød enda vi ba om gjennomstekt til alle! personalet som jobbet ryddet ikke etter gjestene og det så ut som en rølpe fest! forloveren min, pappa, sviger far og mamma ble fulle, deriblandt noen av vennene våre. det var ingen som danset enda jeg hadde leid byens beste musiker til 9000kr! de tok overpris på øl og drikkevarer så gjestene i bryllupet gikk i baren, og bar gjester kom seg inn på bryllups festen! jeg og mann min ville ha det enkelt! kirke og middag med foreldre og forlovere! verken mer eller mindre! så leie et grendehus og ha festen der med venner og øvrig familie! men vi ble totalt overkørt av familiene våre som insisterte i det vide og det brede så i stede for 8personer til middag var vi 32!! og ytterlige 30gjester til kake og fest! jeg er skuffa og såret enda og det går ikke over!! vi betalte riktig nok bare 15tusen for hotellet i stede for 22tusen som det skulle kostet pga tabbene deres, men likvel!! hva kan vi gjøre for at jeg kan få den perfekte dagen? eller rettere sagt VI? vil ha det enkelt, LITE og billig! uten at familiene våre fnyser av oss og protesterer!
olebrum78 Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Hva med en romantisk tur for dere to på bryllupsdagen?
Bettybu Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 Skal det feirest på nytt?? Er det sånn å forstå??.. Da må dere kutte ut gjestene somble drita, de som ikke danset, de som gikk i baren (men på samme sjenkested skulle vel prisene være det samme??) MEN, ikke meld dere på "Brura ble lura.." som jeg akkurat så på tv!! HIHI
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Kjøp deg en ny kjole, inviter til en nydelig middag med de nærmeste du kjenner - og vil ha med deg. Vet ikke om det er vanlig praksis i Norge å fornye løftene jeg da? Dere kan jo gjøre det:-) Ta nye bilder, og lag dagen slik du vil ha den:-)) Synd å gå rundt å ikke være fornøyd med akkurat den dagen da..
konemor med gutt+spire:) Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2010 hjertlig takk for inspill og tips. er faktisk ikke sikker på om jeg vil feire på nytt. vet bare at jeg vil ha en slags...ny sjangse? til å gjøre det VI vil og ikke alle andre. litt seint ettersom vi allerede er gift og derfor litt vanskelig uten at det skal bli teit og rart? vil ha det romatisk og elegant og lite
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 4. juni 2010 #6 Skrevet 4. juni 2010 Dette høres tragisk ut, men hvorfor skulle familiene deres overkjøre dere? Var det de som betalte? Det er i hvertfall grunnen til at jeg takket nei til at svigermor skulle betale vårt bryllupet, da hadde det aldri blitt som vi ønsket oss. Det med kjolen kunne vel vært fikset? Jeg hadde siste prøving tre dager før bryllupet og da måtte de sy inn kjolen. Så til saken, hvis dere vil ha det i kirken så kan dere sikkert få en velsignelse av ekteskapet som allerede er inngått. Eller så kan dere ha en hagefest hvor dere gir hverandre en fornyelse av bryllupsløfter, for så å kose dere med de venner/familie dere ønsker å ha tilstede. Evt reise bort og fornye bryllupsløfter i en ambassade.
Mom2Two Skrevet 4. juni 2010 #7 Skrevet 4. juni 2010 Jeg hadde ikke giddet å gråte over spilt melk.. Om noen år ler dere kanskje av det hele? Jeg hadde heller tatt noen penger og brukt på en skikkelig reise for deg og mannen, så kan du heller kjøpe deg en stilig kjole du kan bruke litt mer enn én gang. Skjønner at du føler deg overkjørt, men tror ikke du føler deg bedre med ny fest for å være helt ærlig.
Mom2Two Skrevet 4. juni 2010 #8 Skrevet 4. juni 2010 Dere kan jo fornye løftene et eller annet sted. Ville dratt bare med mannen, men det er meg. Tenker at det er mye mer romantisk.
*Rutletutt* Skrevet 4. juni 2010 #9 Skrevet 4. juni 2010 Enig med Mom2Two her, villle spandert på meg en flott og romantisk ferie på deg og mannen, og eventuelt fornyet ekteskapsløftene på den ferien. Utrolig trist at du føler den store dagen deres ble ødelagt på den måten, særlig når deres nærmeste familie var med på å ødelegge den...da hadde jeg blitt utrolig skuffet:-( Jeg er veldig glad for at vi stod på vårt og valgte en helt annen type bryllupsfeiring. Ikke at familiene våre hadde noe i mot det, men var endel som ikke kunne tro at vi ikke skulle ha et tradisjonelt norsk bryllup med alle slekt og venner og full pakke. Hadde samme kjole-problem som deg, men det er ikke noe jeg tenkte over på dagen og heller ikke så mye nå, selv om noen av bildene våre ikke kan "brukes" pga at mannen min holder hånden sin på ryggen min slik at kjolen ble dyttet langt ut foran, he he;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå