Gå til innhold

Svær "sprengt" mage i uke 16 - farlig eller normalt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er gravid i uke 16 og har de siste dagene hatt konstant enorm mage som står fullstendig i spenn. Ser ut som om jeg er minst 7 mnd på vei.Er ikke smertefullt bare veldig ubehagelig at den sprenger sånn på.

 

Lurer på om det er grunn til å bekymre seg over dette? Har jo hatt kynnere tidligere hvor magen blir myk bare jeg slapper av, men nå har den altså vært i spenn i flere døgn i strekk.

 

Håper noen har liknende erfaringer og kan gi meg råd om dette er normalt eller om jeg bør kontakte lege/ jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er magen min hele tida, det går i perioder på bare noen timer til flere døgn. Har ikke tenkt over at det kan være noe problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Jeg snakket med en gynekolog ekspert som tok en kjapp sjekk og fant at alt er fint. Er nok bare jeg som er overdrevet bekymret etter flere aborter tidligere. Men de var mye tidligere i svangerskapet og jeg hadde ikke sånn sprengt mage da så det er nok ikke noen grunn til å tro at dette er noe farlig nei.

 

Har bestemt meg for å tvinge meg til å bekymre meg litt mindre og regne med at alt er bra der inne, men igjen tusen takk for at du tok deg tid til å svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også hatt det litt sånn.. er i uke 16 nå:)

var slik i forrige svangerskap også, har fått fortalt at det kan være mye luft/gass som kan ligge bak. alt inni der flytter jo på seg og ordner plass til babyen og det blir ofte liggende litt i klem noen som kan føre til at det dannes gass:)

men det er ikke noe å bekymre seg for heldigvis;-)

masse lykke til videre!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også at magen er større enn antall uker skal tilsi innimellom. Men det er nok avhengig av når og hva man har spist, om man har full blære + +...

Søstra mi har termin om 1 mnd, og jeg gruer meg til å være så svær som hun er nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...