Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Søsteren til samboeren min døde tidligere denne uken. Hun har ingen barn, ingen mann, ingen foreldre. Kun broren, min samboer. Hun har slitt økonomisk i mange år, vi vet at det overhode ikke finnes noen verdier, og at det bla er snakk om et lån til Lindorf på ca 100 000 i et forbrukslån i banken på ca 30 000. På kontoen hennes står det 400kr. Arver samboeren min lånet hennes nå? Vi har overhode råd til å få 130 000 i lån+ utgifter til begravelse, gravstein osv. Vi har to barn, og økonomien vår går akkurat rundt. Hva gjør man?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 man sier ifra seg arven...mine nevøer gjorde det etter min søster av samme grunn
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 Jeg trodde man kunne velge å ikke arve. Det vil si også lånet.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 man kan det, da ordner tingretten resten i offentlig skifte, man får likevel ting som ansees for å ikke ha salgbar verdi...sitter her med endel ting etter søstra mi som har mye verdi for meg
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 Ok, men hvordan gjør man dette? Og hva skjer med begravelse, gravsten osv? Vi vil jo så klart at hun skal ha en verdig begravelse og en gravplass, men da må vi ut å låne penger:S
Tøssa Skrevet 3. juni 2010 #6 Skrevet 3. juni 2010 trenger du tips Hi så send en pm, jeg har noe erfaring både i tilfeller man tar arv og der man sier den i fra seg
Tøssa Skrevet 3. juni 2010 #7 Skrevet 3. juni 2010 man kan få dekket inntil 18 000 (tror jeg det var) til begravelsen, om det ikke er verdier i boet. Begravelsesbyrået har info og gjerne skjema for dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå