Gå til innhold

Dere med jenter på 5-6 år; hva leker de med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her går det mest i barbie. Hun liker også å tegne, perle, lage smykker/armbånd, og andre formingsaktiviteter.

Ute er det trampoline, klatrestativ og husking som gjelder. Blomsterplukking, og diverse andre sommeraktiviteter =)

Hva leker deres små frøkner med? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pet shop, fargelegger i top modell boka, trampoline og sykkling :)

Skrevet

Sykkel, trampoline, skrive bokstaver, gjøre oppgaver i hello kitty arbeidsbok, glitterlim, dukker, plukke blomster, fange insekt. Hun leker med andre ting også, men det er disse som er mest poppis :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jenta mi blir 6 i høst, og leker ikke med noe....

Eller, hun hopper på trampolina, og sykler...sånn i 2 minutter av gangen :)

Men en sånn oppgavebok tror jeg jaggu at jeg skal kjøpe til henne ;o)

Skrevet

Jeg hører bare ordet hest om dagen, har tre jenter som går på riding så alt de snakker om og leker med inneholder hester virker det som.

Men barbie, pet shop, playmo, geomax eller hva det heter, dukker, "bake" kaker og annet rart (de får hatt leke stue og der må man vist bake og lage mat til dukkene, til min fortvilelse. Meg som må vaske opp alle mulige sølekaker)

Sandkasse er veldig gøy, men hun får dosen sin i barnehagen siden vi ikke har her men leker masse i sandkassa på hytta.

Sykler masse, sparkesykkel, klattrer, husker, plukker blomster, hopper tau, hopper strikk, hopper paradis, spiller tripp, trapp, tresko (har malt det på fjellet ute så de bruker steiner til brikker) Snekkre.

Det tegnes masse, ogs syns hun det er veldig gøy å skrive bokstaver så hun maser på storesøstrene om de kan lære henne, hun vil ikke ha hjelp av oss voksne. Så det er ofte alle ungene leker skole i stua.

Div formingsaktiviterer er gøy, men det er like gøy å være med ut i garasjen og gjøre ting der. Hammer og sag er like spennende som perler. '

Jeg har igrunn ei jente som liker å drive med det meste, og er det noe som ikke er prøvd må det prøves. Hun leker med både gutter og jenter ute hver dag, så hun er litt gutte/jente. Merker stor forskjell på de to jentene i huset som har mange guttevenner og de to som ikke har guttevenner i det hele tatt.

Skrevet

Hun leker med TING. Alt kan brukes i leken hennes. Steiner og perler blir til mennesker, kurver, esker, skuffer, kopper blir til hus. Hun er veldig lite interessert i leker med regler og grenser. Hun leker med Barbie, men blander med hester, Little People (Fisher Price) og Lego.

Hun har seks babydukker som alle kom fra en bruktbutikk, og de har vært barna hennes i tre år eller mer. De har forskjellig personlighet og interesser, og hun forteller lange historier om dem. De fikk sine første klær til jul, da ble de kledd på etter å ha vært nakne i mange år, men de har ikke blitt skiftet på siden.

Katten skal helst være med i leken, enten den vil eller ikke.

Hun tegner, klipper og limer. I fjor, da hun var fire år og i Norge, langt fra lekene sine, og trengte et dukkehus, laget hun ett av papir. Det hadde gulv, gavler og sidevegger.

Hun er ikke så fysisk aktiv av seg selv, men hun begynner å bli modigere på lekeplassen, og hun er glad i å løpe og gå tur.

Vann og sand er alltid en hit, men vi bor dessverre langt fra sjøen :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...