Gå til innhold

Jævla drittstreik som rammer de svakeste i samfunnet:( (link)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo åpenbart en tilfeldighet at den eneste som er tatt ut i streik på hele skolen er assistenten til det funksjonshemmede barnet. Det tror jeg ingenting på.

Skrevet

Det er skammelig

Skrevet

Ja, det er trist for denne stakkars gutten, men hvis en streik ikke skulle ramme noen så ville den hatt lit for seg..... og sånn i utgangspunktet så mener jeg at det ikke er værre at en funksjonshemmet gutt ikke får gått på skolen enn et annet barn.

Skrevet

Selvsagt er dette ille. Det er kun en assistent tatt ut i streik, det er denne funksjonshemmete gutten sin assistent, og han er den eneste som ikke får gått på skolen. Det er ikke bare at streiken går utover tredjepart, den rammer de aller svakeste. Det er helt utrolig at voksne mennesker kan forsvare dette.

Skrevet

Handler ikke om å forsvare noe som helst! Hvorfor er det værre for denne gutten enn for andre elever eller barnehagebarn???

Streik rammer alltid en uskyldig tredjepart - det er det som er streikemakten!!

Skrevet

20:44 - hva er det for idiotisk latterlig svar?

Skrevet

Fordi denne gutten antakelig blir ekskludert nok ganger i løpet av livet sitt og har sikkert opplevd det utallige ganger allerede. Det er selvsagt ekstra ille når barn med spesielle behov blir utsatt, nettopp fordi de allerede er i en så sårbar og utsatt posisjon.

I vår skole er alle assistenter i streik og alle barn med spsielle behov mister sin tilrettelegging. Grusomt synes jeg! Tenker feks på barn med adhd og autisme, dagene deres blir helt ødelagt når rutiner og trygghetspersoner forsvinner fra skolen.

Skrevet

Kanskje vi burde verdsettes med litt bedre lønn siden det blir så stor krise når vi ikke er på jobb???? Tenk litt på det....

Skrevet

Er ikke på noen måte uenig med deg i det, det er tragisk når uskyldige treddeparter blir rammet av streik, men det er mange i denne gruppen og det er nettopp det som gjør streiken virkningsfull da..... det kan du da virkelig ikke krangle på??

Skrevet

Hva har du i årslønn, da. 100%, altså.

Og har du relevant utdannelse?

Skrevet

Hva hjelper det at jeg tenker på det? Jeg synes likevel det er ille.

Skrevet

That's the point!!! og amen for det.......

Skrevet

Du syns det er ille at en elev må være hjemme fra skolen noen dager, men det er HELT greit at enkelte yrkesgrupper er svært underbetalt??

Skrevet

Nei, ikke en elev. At alle barn med spesielle behov rammes.

Jeg kan ikke få gjort en dritt med at noen har dårlig lønn (meg inkludert). Og ja, jeg syns det er ille med streiken. Men det er sikkert fordi den berører meg dypt som har barn med spesielle behov.

Hva tjener man i timen når man jobber på sfo?

Skrevet

Jeg har ca 270 000 i årsinntekt og har fagbrev, er ikke så mye å skryte av. Har ikke en sjans til å få et lån til å kjøpe leilighet eller annet. Synes det er trist at jeg skal måtte bo i kjellerleilighet med 2 soverom sammen med 2 barn fordi jeg har valgt et yrke jeg trives i.

Skrevet

Jeg forstår virkelig ikke problemet! Istede for å sippe fordi noen "rammes", ja jeg kaller det "rammes" for rammes gjør man kun om det står om liv og helse (les mat, vann, lege etc) kan man kanskje gjøre noe for det selv og støtte opp om de som streiker?

Dersom et barn ikke klarer seg alene på skolen noen timer hver dag, antar jeg de heller ikke er alene hjemme?! Da er det jo bare for mor/far å stille som assistent den tiden de allikevel må være hjemme da. Fatter ikke problemet! Ikke beste løsning selvfølgelig, men slik er livet og innimellom må slike løsninger være godt nok for en periode.

Det sitter mange foreldre rundt uten tilbud til sine barn om dagen, så sånn sett stiller denne gruppen eller ene gutten likt som de.

Skrevet

Nei, han stiller ikke likt som de andre når han er den ENESTE som ikke kan gå på skolen. Er du så tett at du ikke ser at det er dette det dreier seg om?

Ingen har noen forpliktelse til å støtte opp om egoister som kjemper saken sin ved å la det gå utover allerede marginaliserte unger. Det er så lavpanna av de streikende at de burde skamme seg herfra til evigheten.

Skrevet

Hvis ikke dette barnet en enesta gang i livet møter motbør uten å bli sydd puter under armene på, skal jeg love deg det vil slite etterhvert ja! Takket være foreldrene. Hva med heller å snu situasjonen til noe positivt?

Snakker om å gjøre barna urett ved å streike... Hva med å heller forklare barnet og gjøre noe for det? Ikke ta det personlig? Snakker om å lage ofre av seg selv og sine egne barn... Blir så oppgitt av at man alltid skal slylde på alle andre og styre hele verden! Er det ikke da lettere å heller ta et tak selv? Nei, tydeligvis ikke! Skyldes sikkert lavpannethet...

Og nei, jeg streiker ikke!

Skrevet

For et syn på verden. Du burde skamme deg.

Skrevet

Jada, det er helt typisk reaksjon når man ber folk fikse opp litt selv. Hva er det med dere? Tror dere verden er til for dere?

Skrevet

Kan du vennligst dokumentere påstanden om at "det er en typsik" reaksjon? Eller driver du bare med talentløse hersketeknikker?

Skrevet

Et svar som er hakket bedre enn ditt :) Det står nøyaktig det jeg mener, at jeg absolutt ikke tror at uttaket av denne spesifikke assistenten er en tilfeldighet på noe vis.

Skrevet

Jeg synes ikke det var så talentløst, men en helt betimelig reaksjon.

Hilsen en som ikke har giddet å lese denne tråden før nå, siden den har en så tåpelig overskrift

Skrevet

Det er politisk korrekt og alltid ta hensyn til de svakeste, i alle situasjoner, uansett. De som sier noe annet blir ofte rammet av hersketeknikker som du eller mulig en annen anonym står for. Kaster ut påstander uten begrunnelse - det var ikke jeg som startet med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...