Leen Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Jeg tror jeg må begynne å lese litt bøker, så jeg trenger tips til noe enkel og "lett å bli hekta" litteratur. Er glad i krim også, men liker best å lese det om vinteren. Akkurat søm rødvin om vinteren og hvitvin på sommeren...(savn) Noen med noen gode tips til meg, så kanskje jeg får tatt meg en tur til biblioteket i morgen?
faythleen Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Jeg må innrømme at jeg koste meg veldig med Twilight-serien, selv om jeg var milevis unna målgruppa;) Men så har jeg alltid hatt litt dilla på det overnaturlige... Bøkene er (som vanlig) mye bedre enn filmene, så de er faktisk verdt litt tid, om det er romantikk man vil ha! *sukk*
Sommersnupp:) Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 Enig med henne over her at Twilight er bra:) Ikke i målgruppa jeg heller, men mest av alt handler det jo om kjærlighet..og det liker jeg;) Ellers så leste jeg nettopp ei pocketbok som heter til odel og eie, den likte jeg kjempegodt. Lettlest, typisk jentebok og veldig gøy!! link her slik at du kan se hvordan boka ser ut : http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2728008 De selger denne "overalt", tom i noen matbutikker:)
SpongeBob Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 New moon er vel ikke anbefalt for gravide, da;-) Kommer helt an på hva du liker, da - jeg liker "Sookie Stackhouse"-serien ¨til Charlaine Harris når jeg skal ha noe lettlest, det er den som er filmet som TrueBlood, men bøkene er morsommere enn serien. Hvis du vil ha noe som er mer "ren" romantikk er vel Jill Mansell lettspist og grei, men vet ikke om du finner dem på biblioteket... Hva med å be bibliotekaren om råd? Fortell hva du liker å lese så får du sikkert mange gode tips:)
Leen Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2010 Til odel og eie har jeg, den syntes jeg var fantastisk... Jeg liker ikke overnaturlige ting, så da kan det hende Twilight ikke er noe for meg... Fler tips!!
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 3. juni 2010 #6 Skrevet 3. juni 2010 Jeg likte også True Blood (Sookie Stackhouse) bedre enn Twilight. Men så er jeg 30 og ikke 14 da, hehe Hva som helst av Marian Keyes er lettlest, morsomt og fint. Skikkelig jentelitteratur som man får syden/strandstemning av! Hvis du liker krim kan jeg også anbefale "Vindens skygge" av Carlos Ruiz Zafon, den er veeeldig bra. Og "Mengele Zoo", "Himmelblomstreets muligheter" og "Afrodites Basseng" av Gert Nygårdshaug. Svenske Marianne Fredrikson har skrevet mye fint, bl.a. "Simon og Eiketrærne".
Gjest Skrevet 3. juni 2010 #7 Skrevet 3. juni 2010 "lesesirkelen", "om forladelse", "p.s I love you!", Veldig lettlest romantisk kliss er jo Barbara Cartland da - husker jeg leste alt av henne da jeg var 14 - 15....
Gjest Skrevet 3. juni 2010 #8 Skrevet 3. juni 2010 Gode bøker du foreslår, Hjertelyd :-) Gert Nygårdshaug skriver utrolig bra! Samme med Marianne Fredriksson.
Sommersnupp:) Skrevet 4. juni 2010 #9 Skrevet 4. juni 2010 Hei! Hadde akkurat tenkt å begynne på New Moon jeg.. men det anbefaler du ikke?? Får vel heller finne meg noe annet da;)
SpongeBob Skrevet 4. juni 2010 #10 Skrevet 4. juni 2010 Hvis du leser den skjønner du hvorfor, sommersnupp - det er plager der som får oss på BiM tredje trimester til å virke som pyser hele gjengen;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå