Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Etter mange ukers hvileløs vandring mellom butikkhyller stappet til randen av smokker av silikon, smokker av lateks, små smekker, store smekker, brystpumper med ørten tilleggsdeler og gud-vet-hva, så har jeg nå blitt overbevist om at min stakkars lille sønn får en idiot til mor. Jeg skjønner nemlig ikke en dritt! Jeg vet hvilken vei som er opp ned på babyer, og at puppen skal stappes inn i den enden som det kommer høye, skrikende lyder ut av, og at når det lukter møkk av den andre enden er det på tide å bytte pakning. Så den delen er grei. Problemet er at jeg kommer snart til å shoppe meg ihjel. Innerst inne er det en liten stemme som sier meg at babyen ikke trenger mere shampo, balsam, oljer, kremer og badesåpe enn det hans mor gjør. Den samme stemmen forteller meg også at dersom jeg kjøper en smokk for 5 mnd gamle babyer og stapper den i munnen på en nyfødt, så er sjansen liten for at han kommer til å slite med vedvarende traumer de neste 15 årene. Den lille stemmen prøver også å innbille meg at babyen gir fullstendig faen i hvor mange bodyer den får i kleskommoden sin, det holder sikkert med noen få av hver... Men så er det en annen liten stemme i hodet mitt, og den er sikkert den andre stemmens onde tvilling. Denne onde tvillingen forteller meg at dersom jeg IKKE går på limpinnen og kjøper alt det jeg heeeeelt sikkert aldri kommer til å trenge, da blir jeg verdens verste mamma. Jepp, jeg er nybegynner. Før var jeg livredd for å føde. Nå er jeg livredd for å gå tom for babyshampo. Tenk om jeg får en krakilsk helsesøster på besøk som legger merke til at jeg ikke har nok gulpekluter? Eller nok sokker? Blir jeg den onde moren som bruker feil type tåteflaske og dermed påfører det stakkars lille barnet kolikk??? Jeg ser for meg spørsmålet: Gikk du ikke på svangerskapskurs? Og mitt ugeniale svar: 'Eeeh, nei... Jeg tenkte liksom at barnet kom ut enten jeg hadde lært å puste eller ikke jeg..? Og at det kanskje holdt med sunn fornuft når det kom til spedbarnsstell?' Og etter 5 minutter står det en representant fra Barnevernet på døra og ser på meg med stygge øyne. Hun har hørt rykter om at jeg ikke har kjøpt TummyTub, og at jeg faktisk legger barnet i en egen seng om natten? Jeg må da forstå at dette vil få alvorlige konsekvenser? Den vordende far her i huset er rolig og avslappet. Han mener at dette kommer til å gå veldig fint. JADDA! Lett for mannfolk å si, de har ikke blitt innprentet siden tidenes morgen at de er født med noe som heter instinkter!? Det har derimot vi kvinner! Vi har fått høre at fra det sekundet vi har presset ut den elskelige lille klædden, så kan vi plutselig alt om bebiser, vi vil elske babyen over alt på jord, vi blir forvandlet til rasende løvinner som skal beskytte avkommet vårt, og blir vi redde så blir vi istand til å løfte biler.Pluss at selv om man revner i hue og ræven under fødselen og ikke kan bæsje normalt på et halvt år, så er smerten glemt med EN ENESTE GANG! Da blir den helt borte!! Helt sant!!! Jeg har termin om en måned. Skal jeg da gjøre meg selv en tjeneste og ringe Barnevernet i det sekundet babyen er født for å gråtende tilstå min uvitenhet og overgi meg til riktig myndighet? Eller skal jeg gjøre noe så sinnsykt som å tro på at med litt tålmodighet og nok kjærlighet kommer dette til å gå bra? Selv om jeg går tom for babyshampo..?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 He he - du skriver bra! Måtte smile litt:-) Du blir sikkert en super mamma!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 Lykke til:) Det vil gå så bra skal du se:) Hehe
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 det er en jungel når man venter på sin førstefødte, tipset jeg fikk som jeg bringer videre, er at butikkene er åpne også etter at babyen er født, så istedet for å shoppe deg halvt ihjel nå så vent og se hva du trenger og kjøp det da...kanskje vil ikke ungen ha smokk i det hele tatt! også får man en slags viten når man har fått ungen ut og det er at det meste faller seg så naturlig, både handling og stell så dette går helt sikker supert
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 hahaha slapp av babyen trenger ikke shampoo, ikke såpe, hverfall ikke balsam. Kun babyolje og klut for å vaske og stell. Har du det, har du noe å si når du har BV på døra.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #6 Skrevet 3. juni 2010 er jo flere slike gratispakker å hente, etter 10 mnd så har jeg fortsatt olje igjen fra disse! og shampo!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #7 Skrevet 3. juni 2010 hehe, kjempebra skrevet:)) du klarer dette kjempefint, skal du se! lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #8 Skrevet 3. juni 2010 Utrolig morsomt!! Ikke ring øvrigheta, da får ikke ungen din en like morsom mamma og går glippet av det fantastiske fortrinnet det er å være utrustet med fortreffelig sans for humor. Kanskje vil klædden ha fett hår og en usedvanlig stor munn, men han får jo folk til å le, for pokker! Bare vent til du skal begynne med fast føde. Og vurdere hvorvidt han skal ha paracet eller ikke. Umulig!! Heldigvis er de fleste nybakte fedre utrustet med evnen til å fatte beslutninger for hele kompaniet.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #9 Skrevet 3. juni 2010 Hahaha! Så bra skrevet/beskrevet følelsen av å være en vordende mor. Ja, du, det er ikke måte på hvor komplisert det skal være å få barn. En jordmor sa til meg at en nyfødt trenger ikke så mange TING. De trenger TID. Senk skuldrene den siste måneden og sørg heller for at du får hvilt masse istedet for å være på evinnelig leting etter utstyr. Du har allverdens av tid til å anskaffe deg de siste greiene når barnet er kommet. (men litt greit og ha kjøpt en pakke bleier på forhånd... hihi) Når jeg ventet mitt andre barn hadde jeg bestemt meg for at alt skulle kjøpes nytt. (den første arvet alt) og det ble ny, fænsy vogn, trendy vugge, stellebord etc etc etc. Og så endte vi med å bruke den gamle vogna mest, ungen sov sammen med meg i dobbelsengen, og bleieskiftet skjedde ofte bare der vi var... Sånn bare for å bruke et eksempel:-)
The Bad Gal Skrevet 3. juni 2010 #10 Skrevet 3. juni 2010 *kremt* Ikke for å ødelegge moroa, men dette har jeg lest før! http://www.dinbaby.com/forum/thread/9761971
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå