Gå til innhold

SF-mål gått opp 1 cm på 1 mnd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er 32 uker på vei, og i dag var jeg hos jordmor. Det ble der målt at SF- målet mitt bare har gått opp med 1 cm, siden jeg var hos henne sist for 4 uker siden.

Det er den samme jordmora jeg har gått hos hele tida.

Er det noen andre som har opplevd det samme?

Hva kan dette bety???

Skal tilbake på sjekk om 1 1/2 uke. Hva blir gjort om målet fortsatt ikke har økt?

Kan ellers nevne at det heldigvis er mye liv i lillingen =)

Blir veldig glad om noen tar seg tid til å svare. Sitter her og er litt bekymra nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei du.. dette trenger ikke å bety så veldig mye... babyen kan ha sunket ned i bekkenet.. slik som min gjorde... og da sank sf målet.. og så vokser de litt i rykk og napp disse små.. så det kan også være grunnen..

var det lege el JM som målte sist gang? det kan også ha mye å si.. min lege og JM har hver sin kurve på sjemaet mitt.. legen måler alltid mer en JM.

Skrevet

Jeg har et veldig avflatet SF-mål. Har magemål på 32 uker, men er 39 uker på vei. Var på UL pga. det for 2 uker siden og alt virket bra, og skal tilbake neste uke hvis jeg ikke føder innen den tid. Er ikke så veldig bekymret, og er jo ikke så mye å få gjort noe med. Storesøster var ikke så stor da hun ble født og det blir nok ikke hun er heller. De har konkludert med at jeg får under gj.snitt barn.

Bra du blir fulgt opp:)

Skrevet

Hei igjen og takk for kjapt svar!

Har bare vært hos samme jordmor, så det er hun som har målt meg hele tiden.

Har hatt høye mål til nå, og kurven min har hele tiden fulgt det øvre normalområdet, ( slik har det forresten vært i mine to forrige svangerskap også) men på denne målingen lå jeg plutselig målet mitt under gjennomsnittet...

Lillingen har forresten ikke snudd seg med hodet ned enda. Kan det virke inn om h*n kanskje har ligget litt på skrå??? =)

Skrevet

Det kan jo ha mye å si det også...

Du ser... jeg har ganske liten mage.. ligger fint under den røde linjen.. og nå etter at magen sank så dalte kurven ganske bra. Men i og med at magen min er så liten så merker jeg det veeldig godt på str i løpet av dagen... etter hvor hun ligger med rompa si og sånt..

Men hva sa jm di til dette da? bekymret hun seg over dette?

Skrevet

Nei, hun gjorde vel egentlig ikke det. Hun bare målte flere ganger for å sjekke at hun ik hadde målt feil.

Sa det var litt rart, men at hun evt skulle henvise meg til en ekstra UL

om SF-målet fortsatt var lavt ved neste time.

Ble litt satt ut, så fikk ikke spurt henne om noe. Spørsmålene kom etter at jeg var hjemme igjen=)

Men som du sier, jeg blir jo fulgt oppp, så alt går sikkert greit... =)

Skrevet

Mitt sf-mål har gått ned. Legen kommenterte det ikke, men er spent på neste kontroll om 1 1/2 uke.

Det samme skjedde sist jeg var gravid, da flatet sf-målet ut. Ble sendt på vekstkontoll, men ingen dramatikk i det. Babyen hadde det bra, men var litt under gj.snittet i størrelse. De sjekket mengde fostervann og at gjennomstrømningen med næring var bra.

Ble likevel fulgt opp med UL på sykehuset frem til fødsel, men alt var bra - og ut kom det en helt fin baby på termin :-)

Har en liten baby denne gangen også, og er full fart i magen hver eneste dag, så jeg er ikke så bekymret :-)

Skrevet

Så bra at gikk fint!

Kanskje jeg også får en liten baby denne gangen. De to vi har fra før var begge over 4 kg da de ble født =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...