Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag kom det en mann på døra mi, som pekte på munnen sin og ristet på hodet, mens han ga meg en lapp hvor det stod: Jeg er stum. Vær vennlig å kjøp mine trearbeider. Stor kr 200, liten kr 150. og så la han frem noen malte tregreier på trappa mi. Jeg hadde ikke kontanter så jeg slapp forsåvidt å forholde meg så veldig aktivt til problemstillingen. Da jeg svarte at jeg ikke hadde kontanter pekte han på ørene sine og ristet på hodet, ga meg en ny lapp hvor det stod: Jeg er døv og kan ikke høre hva du sier. Hvis du ikke ønsker å kjøpe mine trearbeider, vil du være vennlig å avse noen kroner til mat. Takk for ditt gode hjerte!

Jeg syntes det var passe ubehagelig for å si det mildt.

Dere har kanskje opplevd noe av det samme? Jeg vet ikke hvor vanlig dette er jeg, for jeg bor ganske landlig til. Det er kanskje mer vanlig i byene. Men, hva synes dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde også besøk av en "døvstum" tigger som solgte noen bilder. Jeg trodde ikke jeg hadde penger så jeg sendte ham avgårde, men så kom jeg på at jeg hadde litt penger i en kakeboks og av gammel vane åpnet jeg vinduet og ropte jeg etter ham. Og han snudde seg! HAHAHA! "Døvstum" my ass :=)

Skrevet

Jeg hadde en sånn på døra for et par uker siden, og synes også det var ubehagelig. liker ikke å bli oppsøkt av tiggere i mitt eget hjem. Skeptisk som jeg er, vet jeg ikke helt om jeg kjøper den døvstum-greia heller.

Skrevet

Hadde en døvstum på døra her også for noen uker siden, men bikja skremte han, da den bjeffet på baksiden av huset:)

Skrevet

Er det noe de har begynt med for å slippe å svare på spørsmål?

Skrevet

For noen år tilbake fikk jeg en "døvstum" på døra. Etter jeg hadde åpnet døra kom han bare rett inn i huset. Jeg var alene hjemme og ble selfølgelig redd. Han la ut bildene sine på stuegulvet mitt, og siden jeg var såpass redd som jeg var så kjøpte jeg et bilde av to kattunger som var tegnet med gråblyant. Etter at han hadde gått pustet jeg lettet ut og prøve å viske litt på tegningen som ikke reagerte i det hele tatt, mao falskt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...