Vanillaf@ce Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Idag har barna mine og jeg deltatt i en såkalt "alternativ" barnebursdag. Bursdagsbarnet har matallergi og det er derfor svært begrenset hva han spiser. Han hadde bursdagsselskap og gjestene fikk absolutt ingenting annet enn det han spiste. Det var en flott opplevelse for meg som mor; barn er så lite kravstore. Det var ingen som maset om brus. De aksepterte fint at det ikke var godteri i goodiebagene (men en leke). Og det var få som klaga på kaken (uten sukker og alt annet usunt). Dette var rett og slett en FLOTT opplevelse - barn er jo så flinke til å innrette seg. Istedet for å fokusere på mat og godteri så var det leker og å kjøre 4hjuling som var hovedgreia i bursdagen. Barna ønsket nesten ikke gå hjem, de ville kjøre mer 4hjuling! Det er godt å se at det går an å gjennomføre en barnebursdag selv om noen har matallergi.
Vanillaf@ce Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2010 Kunne du ikke heller kommentere saken? Har du noen sinne vært på "alternativ" busdag? Tror du dine barn hadde likt det?
erteposen + 4 Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Hyggelig!!! Vi har en gutt med melkeallergi, men da legger jo ingen merke til at det er melkefritt:)
Anastasia Beaverhausen Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 Det du kaller "alternativ bursdag" kaller vi for "bursdag" og ja, de liker å være i bursdag
Vanillaf@ce Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2010 Regina Falange: Jøss, så dere (hvem nå enn det er) feirer hver bursdag med spesialkaker, spesialmat og helt sukkerfri bursdag? Godteriet barna fikk servert var rosiner. Fantes ingenting som var søtt. Må si at det er første bursdagen jeg vet om som har vært så spesiell. Og det var en god opplevelse! Barna er jo ikke kravstore!!!
Vanillaf@ce Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2010 Erteposen: det var kjempebra! fokuset var likevel ikke på maten, men på leker, pynt og firhjuling. Mammaen var kjempeflink til å ta fokuset bort fra maten. Det var ikke vanlig "bursdagsmat" liksom. Jeg er imponert
Gjest thricane Skrevet 3. juni 2010 #8 Skrevet 3. juni 2010 så bra. dette kake og godteristyret er det jo egentlig vi voksne som lager. har hatt et par bursdager nå hvor vi har skåret opp frukt og hatt kesam vanilje til de som vil ha litt å duppe det i. har vært mer populært enn kake. utrolig godt er det også
Tokatter_USA Skrevet 3. juni 2010 #9 Skrevet 3. juni 2010 Dette var min erfaring sist mandag, da Memorial Day ble feiret her i USA. Vi bor i en liten by, og det blir holdt opptil flere parader hvert år. Det er blitt sånn at det kastes godteri til barna fra de som er med i paradene, så nå har barna begynt å ha med seg poser til å samle det i. På Memorial Day er det også parade, så vi troppet opp med tom godtepose og Snups ventet spent. Jeg forklarte henne hvorfor man feirer Memorial Day og hva paraden dreide seg om (de som har dødd i krigene), men samtalen vendte raskt tilbake til godteriet hun skulle få, så jeg visste ikke hvor mye hun skjønte. Men i år var det ikke noe godteri! Det stod andre barn der med posene sine, men jeg hørte ingen si noe om det. Da paraden var slutt, sa hun bare: "There wasn't any candy." "Kanskje paraden var viktigere enn godteriet", sa jeg. "Yeah, because people died, and that's sad," sa hun. Jeg var glad for at arrangørene unngikk godteriet denne gangen og dermed viste litt respekt, og veldig glad for å se at barna jeg så godtok det uten klager.
Nickey Mouse Skrevet 3. juni 2010 #10 Skrevet 3. juni 2010 Har aldri vært i barneselskap hvor fokuset har vært på mat/kaker. Stort sett pølser som går ned på høykant. Det er moro å blåse ut lysene på kaken, men ellers blir det ikke spist mye kake. I de bursdagene jeg har vært med i, er barna fokusert på å leke. Leke med hverandre, med andre leker enn man pleier, nye leker osv. Den spisingen er liksom bare et irriterende avbrudd. Så sukkerfri bursdag har jeg ikke problemer med å se at skulle funke flott
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå