Gå til innhold

Sjalusi... Ikke mannen min, men svigerinna.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem. Når det kommer til babyen i magen og min svigerfamilie. Spesielt min ene svigerinne og min svigermor. Vi snakker mye om hvordan vi vil ha det og gleden over å skal bli foreldre. Min svigerinne er alenemor til en gutt på 5 år. Nå er den store diskusjonen - barnedåp. Hvem skal være faddere eller såkalte gudforeldre for gutten. Svigermor er VELDIG opptatt av at hennes barn skal behandles LIKT. Selv om de har passert 20 for lengst alle sammen. Vi bor alle sammen i et ganske "lukket" samfunn hvor alle kjenner alle.

Jeg vil velge min samboers ene søster og min ene bror som gudforeldre/faddere på gutten. Mens min svigermor har prestert å fått sagt det at det blir jo urettferdig for den andre søstra fordi hun får jo ikke være med på samme måte. Personlig har jeg ikke noe i mot henne, det er bare slik at man kommer nærmere enkelte enn andre. Hun er jo tross alt tanta uansett. Burde vi egentlig velge henne også i den tittelen bare for å få fred eller hva skal jeg gjøre? De to andre plassene til fadder har vi nemlig ikke bestemt enda. Men jeg har egentlig litt lyst at svigerfar og min mamma skal være faddere. Men da braker helvete løs.

Noen som har noen gode råd fra en frustrert 1.gangsmamma som bare vil ha fred og fordragelighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes ikke du trenger å velge noen bare for husfreden. Dere får vel kanskje flere barn, og da kan det vel bli noen andres "tur"?

Skrevet

Det er deres barn, deres dåp og det er dere som bestemmer. Like greit å si fra først som sist så slipper dere flere "kamper"

Skrevet

Vi valgte svigerfar og min mor, og det synes jeg var supert. Hva din svigermor måtte mene om hva som blir urettferdig for den andre hadde jeg blåst fullstendig i. De er da for pokker ikke 5 år gamle de her søskna!! Tull.

Skrevet

Hei

Et råd fra meg: velg ut i fra hva DERE SELV ØNSKER!!!!!!!!!!!!!! Jeg lot meg manipulere til å velge en gudmor for barnet mitt som jeg ikke ønsket. Kunne hatt henne til fadder, men hadde en annen JEG og mannen ville ha til gudmor. Jeg angrer bittert på at jeg ikke var tøff nok til å stå i mot. Heldigvis er hun som EGENTLIG skulle vært gudmor, veldig interessert og stiller opp masse.... det setter jeg veldig pris på, og jeg tenker på henne som gudmor, selv om hun "bare" er fadder. Men velg alle faddere ut i fra deres egne ønsker, ikke hva alle andre måtte tenke.

Som du sier, tante er hun jo uansett, fadder eller ikke :-)

Skrevet

Det er deres barn, og dere som bestemmer. Det kan du godt fortelle svigermor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...