Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Ble det verre for hver gang? Eller er det håp om at kanskje tredje er noe bedre?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 En bekjent hadde det slik. Hun har fire barn og det ble verre for hver gang.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 er så totalt individuelt det der, kjenner de som er like ille hver gang, og de som var det en gang og ikke merket noe omtrent i den neste graviditeten
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Jeg ble faktisk bedre for hvert svangerskap.. Legens teori var at kvalme/oppkast er en reaksjon på svangerskapshormonene, og jeg reagerte mindre etterhvert som kroppen ble vant til å møte disse hormonene. Jeg har fire barn, og fjerde gangen hadde jeg ikke brekninger i det hele tatt, var bare kvalm. Men det er jo mange som opplever det samme marerittet gang etter gang, og blir værre for hver gang. Du må vel nesten bare prøve for å se..
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 Blei bedre med nr 2, men da hadde jeg jo funnet måter å bli bedre på, f.eks. å bli 100% sykemeldt og bare sove. Søvn var det som hjalp best på min kvalme. Jeg brydde meg heller ikke hva jeg spiste, altså unngikk jeg ikke søtsaker og sånt. Med nr 1 fikk jeg jo nesten ikke noe i meg (gikk ned i vekt under svangerskapet), men med nr 2 greide jeg faktisk å legge på meg. Jeg visste også hvilke matvarer som hjalp akkurat meg, er jo veldig individuelt. Så det blei bedre med nr 2, og det er den eneste grunnen til at jeg vurderer nr 3.
The Bad Gal Skrevet 3. juni 2010 #6 Skrevet 3. juni 2010 Bittelitt bedre med nr.2, men det varte hele svangerskapet likevel. Kasta ikke opp 20 ganger daglig denne gangen, men var i såpass kjip form at jeg har bestemt at dette gjør jeg aldri igjen. Har selvsagt vært ute av stand til å jobbe i begge mine svangerskap. Nå med nr.2 var det i tillegg noen andre plager som gjorde livet surt, samt at barnet var større enn nr.2, så magen verka enormt de siste to månedene. Man har jo en familie å ta vare på også, og det er den største grunnen til at det ikke blir mer enn to barn på oss, jeg kan ikke sette mann og barn i en slik situasjon igjen. (Storesøster var ikke i barnehage da jeg var som dårligst heller, starta først opp da jeg hadde 4 mnd igjen til fødsel, men gud det gjorde underverker, både for henne og oss. (mannen min måtte jo ta masse fri og jobbe hjemmefra for halvbra motor.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå