Gå til innhold

Kan jeg nekte å gå over tiden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

enkelt spørsmål!! Kan jeg nekte??

Om jeg selv mener jeg har grunn til å ikke gå over termin kanjeg nekte da?

Bare lurer!......

har Lest artikkel om å ikke gå over...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke. Tror ikke vi skal så mye vi skulle sagt. Selv om vi burde hatt det!

Hva skal du gjøre om sykehuset nekter å sitte deg i gang liksom?

Så kan du sikkert bli meldt til barnevernet om du prøver å starte det selv.

Tviler ikke i hvertfall!

Skrevet

Du kan nekte og forsøke å røyke eller lokke ungen ut. Vet ikke om det vil fungre, men du får prøve

Skrevet

Du kan komme med ønsker, men er sykehuset uenig har du ikke mye du skulle sakt.

Må ha veldig god grunn for å bli satt igang før sykehusets maxtid.

Skrevet

Tror ikke du kan nekte (hva skal du gjøre liksom, sette deg på huk og hale i livmoråpninga?), men du kan jo alltids prøve deg med å troppe opp på sykehuset og legge ut om hvor bekymret du er ...

Også kommer det nok litt an på hva du mener er over tiden. En uke er jo normalt. Type 2-3 uker ville jeg også vært skeptisk til.

Skrevet

Nei

Jeg prøvde å nekte og skrek og gråt, men ingenting hjalp. Helt tydlig at mors helse ikke er viktig.

Eneste som virker er om du truer med å drepe barnet eller deg selv, men da vil du få det i journalen at du er psykisk syk.

Skrevet

7 dager over må du nok godta men etter det hadde jeg satt meg skikkelig på bakbena.

Be om å få snakke med overlegen/jordmor på avdelingen.

Hvis ingenting funker hadde jeg prøvd Lillehammer eller St. Olavs eller en avdeling som setter igang etter 7 dager etter kvinnens ønske..

Skrevet

Jeg er gravid med IVF- metoden, så har helt kontroll på eksakt termin dato.......

å at dem skal tvinge meg til å gå over er jo helt sykt da... hvertfall om man skulle gå så lenge over at det går galt...

HI

Skrevet

Termindato sier ikke noe om når babyen ble lagd, men om når den forventes å bli født. Og noen babyer bruker langre tid enn andre på å bli ferdige. Så å gå en uke, og litt til, over tiden er helt vanlig

Skrevet

Trapp opp på sykehuset, stikk frem underleppa og si "jeg nekter". Det tror jeg kommer til å fungere kjempebra. Akkurat like bra som når min 3-åring nekter å spise middag og bare vil ha is. Funker kjempebra når han sier "jeg nekter" sånn ca 100 ganger på rad med furtent uttrykk i ansiktet.

Skrevet

mente det her spørsmålet seriøst altså!!!!

Hi

Skrevet

Svaret til forrige anonym er faktisk ikke helt på jordet, noen leger (den arrogante sorten og de er det desverre ganske mange av) finner seg overhodet ikke i å bli fortalt hvordan de skal gjøre jobben sin. De kan finne på å nekte høre på deg bare fordi du ikke skal komme her og komme her...

Tror det beste du kan gjøre er å være ydmyk, men likevel ikke være redd for å fortelle hvordan du har det. En fødsel skal ikke settet igang med mindre det er fare for liv og helse, men mors psykiske helse er også med og veier opp.

Jeg ble lovet å slippe overtid pga forhistorien min, jeg hadde totalt angst for det. Har en søster som opplevde morkakesvikt på overtid, i tillegg til at jeg er rhesus minus (og mannen pluss) noe som øker sjansen for komplikasjoner på overtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...