Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sååååååååååå drittlei av å lese alle disse antistrekinnleggene. Jeg forstår at det er vanskelig for enkelte å få det det til å "gå opp" om dagen, men om en streik ikke rammer noen er det vel ingen vits å streike.

Forbundet mitt streiker (jeg er i perm - streiker ikke - kommunen min er ikke tatt ut i streik), og jeg håper unio vinner igjennom med kravene. Jeg unner hardtarbeidende kvinner (ofte i reduserte stillinger - frivillig eller ikke...) høyere lønn, spesielt innefor helsesektoren, men også ppt, saksbehandlere og barnehagansatte.

Åååååååååå det var deilig å få ut....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt enig.. Godt å se at d er noen her inne som ikke er imot streiken. Er selv tatt ut i streik..

Gjest sug lut
Skrevet

De aller fleste antistreik-innleggene her inne beviser bare en ting: Egoismen og intoleransen har gode kår. Det er ikke lenge siden latterliggjøringsargumentet mot frisørstreiken var at "haha, det er jo ingen som merker det uansett". Nå merkes det, det streikes i andre grupper som også er kvinnedominerte, og igjen er det kvinner som er kjappest på å uttrykke sin forakt og manglende støtte - det er av sine egne man skal ha det, og det passer jo arbeidsgiversiden som pikk i Grete: splitt og hersk.

Skrevet

Pikk i Grete faktisk.. Egenkomponert uttrykk? Noe imot at jeg inkluderer det i mitt vokabular?

Ellers enig i at streik er god knall i denne konflikten.

Gjest sug lut
Skrevet

Pikk i Grete tror jeg er min manns medgift, dvs tatt med inn i den hellige ektestand av ham. Men det er helhjertet adoptert av meg og jeg deler det så gjerne.

Skrevet

Helt til 2010 måtte vi før kvinnelige skiftarbeidere fikk samme tillegg som menn har hatt alltid. Kvinner har nemlig jobbet turnus og ikke skift, og da fikk man ikke samme vilkår. Hørte jeg likelønn?

Jeg venter bare på generalstreik i UNIO så jeg får væmæ . Ellers blir jeg nok ikke tatt ut. Til det er vi for ubetydelige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...