Gå til innhold

Blir så sint på svigers

Anbefalte innlegg

Skrevet

De klarer altså ikke å forstå at bilsikring er viktig.

I dag skulle svigerfar hente gutten i barnehagen med sin bil og jeg sa at bilen var åpen slik at han kunne hente stolen fra vår bil.

Da kom det fra svigermor at det var da en pute i bilen deres(les:pyntepute formet som en bil) som han kunne sitte på.

Det kom selvfølgelig ikke på tale fra min side,noe jeg også poengterte.

Da klarte hun å skjelle meg ut som en hysterisk og håpløs mor som bare hadde det med å forstå at jeg overdrev!

( er ikke første gang hun ikke forstår at sikkerhet er viktig heller så jeg tør jo snart ikke la barna være alene med de)

Sønnen hennes,min sambo, ja han ba meg roe meg ned da jeg klart og veldig bestemt, sa at det ikke kom på tale. Er så typisk han det der, når vi er alene så er han så fornuftig i sine tanker men så snart moren mener noe annet, ja da snur han totalt om, uansett hva det gjelder. Han tør ikke si sin mor i mot overhode. Blir gal snart av det der. Mannen er jo mye over 30 år!

Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er straffbart å kjøre med barn i bil uten riktig sikring. Du kan jo ta opp saken med dem ved en annen anledning og rolig forklare at det er påbudt å sikre barn i bil. De kan risikere å bli bøtlagt. Årsaken til at barnesikring er påbudt er selvfølgelig at barnesikringen er viktig. Du står faktisk bare å sier hva som er norsk lov. Jeg synes du er tøff som står på ditt. Tipper at dette ikke er eneste gangen du har vært uenig med svigers. Akkurat bilsikring kan en nesten ikke kompromisse på.

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=4066

Høres imidlertid ut som om det største problemet er samboeren din som ikke støtter deg. Dere bør holde felles front i denne saken.

Skrevet

Stå på krava! Det er mye vi kan se gjennom fingrene på når våre foreldre/svigers passer ungene, men bilsikring er ikke en av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...