Gå til innhold

baker dere brød?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvor vanlig det egentlig er å bake brød selv. Har ett inntrykk av at "alle" baker selv når jeg snakker med dem, men dersom jeg skal spise hos noen er det stort sett kjøpebrød det går i.

Ikke at det er noe jeg går rundt og tenker på og irriterer meg over, men kjeder meg litt i dag.. hehe

Jeg baker som regel selv, men er ikke orken der så kjøper jeg :)

Prøver å bestandig ha brød i frysen, så baker selv om jeg strengt tatt ikke trenger. har litt varierende dagsform, så tenker det er greit å ha ett lager.

Eneste jeg vet om som bestandig har hjemmebakt er mamma. Hun tar til og med med seg brød når hun reiser bort.. mulig hun ikke har oppdaget at de selger dem ferdig?? hihi

Og dere som baker, baker dere fra grunnen av, eller kjøper dere ferdigpakker?

Blir mye ferdigpakker her. Men jeg lager stort sett min egen vri på de likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baker aldri brød. Bakeren er mye bedre enn meg til det. Dessuten har jeg viktigere ting å gjøre.

Skrevet

jeg har brødbaker maskin og kjøper disse pakkene som er ferdig blanda bare legg i gjær og vann så kan vel ikke si at jeg baker selv hehe. men godt er det og litt billigere en å kjøpe ferdig brød. (om man ikke skal ha de billigste da.)

Skrevet

Baker fra bunnen.

Skrevet

Tror ikke man sparer noe nevneverdig på å bake brød, nå når strømprisen er så høy som den er. Dessuten synes jeg faktisk brød kjøpt i butikken smaker mye bedre enn hjemmebakt.

Skrevet

Går litt i bølger. Blir lei av kjøpebrød, baker et par mnd, blir lei av hjemmebakt, begynner å kjøpe igjen:)

I helgene setter vi ofte på brødbakemaskinen, og våknet til nybakt brød, men det gidder jeg ikke i ukedagene, nybakt brød er lite praktisk til niste, og har lett for å dette fra hverandre når det kuttes i med en gang... Så ellers baker jeg 3 eller 6 brød om gangen, i vanlige brødformer, og tar opp fra frysen ved behov:)

Skrevet

Lenge siden jeg bakte brød, må være tiden før jeg ble gravid og fikk barn. Men det hadde jaggu meg vært godt:)

Skrevet

Vi bakker alltid brød selv, fra bunnen av. Baker 4 store brød 5-6 ganger i uka stort sett.

Skrevet

Fra bunnen? Dyrker du kornet selv også, og tresker og maler?

Skrevet

her i hus er det gubben som baker brød :)

Skrevet

Jeg baker mye brød selv men kjøper innimellom (ikke så ofte når jeg er hjemme med barn). Jeg baker fra bunnen men sår såklart ikke kornet selv. Kjøper dere som jeg ferdigbakte grovbrød til ca 30 kroner får dere 6 hjemmelagde brød for samme prisen inkludert strøm. Ja det er mye å spare på å bake gjærbakst som brød, rundstykker og boller selv. Jeg baker 6 brød en dag i uka og vi bruker 1 brød per dag så kjøper jeg kanskje 1-2 brød i uka. Når jeg har besøk serverer jeg ofte hjemmebakte rundstykker eller kjøpebrød. Jeg serverer kjøpebrød fordi det er endel barn som ikke liker hjemmelaget brød. De har ikke smakt mitt men syntes det er hyggelig å servere noe jeg vet gjestene liker.

Skrevet

Jeg baker selv og det er veldig enkelt, jeg bruker totalt ti min på hele greia. Og så er det så fint å vite hva som virkelig er i brødene og spise sunt brød med ganske lavt innhold av karbohydrater. Jeg bruker oppskriften til Ingers Rugbrød, den skal ikke eltes eller noe og jeg bruker kaldt vann og lar den heve over natten, da blir det mye bedre enn å bruke lunket vann. Det er veldig enkelt, lite tidkrevene og veldig godt. :)

Skrevet

baker litt selv og kjøper litt...hadde jeg hatt større fryser hadde jeg nok bakt flere brød når jeg først er i gang...meeeen kjøpebrød er godt det og, selv om det blir dyrt i lengden

Skrevet

Vi baker kanskje halvparten av brødet vi spiser. Vi bruker sjeldent ferdigpakker når vi baker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...