AS3* Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Testa positivt i dag !! HURRA!!!! Det er veldig tidlig, bare på dagen da TR skulle kommet. Men jeg "visste" det allerede. Må finne en som jeg kan si det til, bare for å få det ut, og ha en forbundskompis i kampen mot drikkepress og spekuleringer Hvor lenge klarte/har dere tenkt dere å holde maska?
Oktobergutt2010:) Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Gratulerer!! ) Holdte nok ikke maska så lenge.. Hehe.. Tok 5 tester fordelt på to dager og fortalte det ikke før jeg fikk det endelig hos legen. Fortalte det ta til foreldrene mine, svigerforeldrene mine og hun som er sammen med broren min. Var da 7 uker på vei.
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 Har vel plumpa til 3 gode venniner og en god del 100 jenter på nett hehe. Har lyst å skrike ut til familien, men det er litt veeeeel tidlig enda. Problemet er at jeg er så oppblåst at jeg alt ser ut til å være i 3. mnd så jeg venter bare på spøsmål gode løse kjoler er blitt løsningen for min del nå hehe. Skal gjøre alt i min makt å holde tyst til etter ferien, bare håper jeg klarer det hehe
Junifrue Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Åh, jeg også har så veldig lyst å fortelle det til hele verden, testa positivt på mandag... Men har til nå bare sagt det til mamma og et par gode veninner, så får vi se hvor lenge jeg klarer å holde meg;) Er veldig tidlig for meg også, er nå bare 2 dager over ikm
Ann-Kristin og William Skrevet 4. juni 2010 #5 Skrevet 4. juni 2010 Skjønner så godt hva dere mener jenter! Testa positivt i går morges og hadde bare lyst til å gå ned å stille meg midt på torget med en megafon! hehe Vi har sagt det til nærmeste familien allerede vi da, klarte ikke å holde oss! Men de visste jo at vi prøvde da Når har dere termin jenter?
A-spire2011 Skrevet 4. juni 2010 #6 Skrevet 4. juni 2010 Jeg fant det ut for ca 1 mnd siden og hadde stoooore problemer med å ikke si det til noen! Stakkars samboeren min må høre på at jeg snakker om det hele tiden,han gleder seg sikkert til vi kan si det til flere...vi har ENDELIG sagt det til nærmeste familie...godt! for jeg har vært kvalm og oppblåst,så det har vært vanskelig å bortforklare hvorfor jeg ikke klarer lukten eller smaken av kaffe enda jeg er en skikkelig kaffekjerring:) hehe... og herlig å kunne snakke med flere om det..men gleder meg til vi kan si det til alle!!!!!!! har termin 12.januar:)
InsomNina Skrevet 4. juni 2010 #7 Skrevet 4. juni 2010 Åh, jeg vl også rope det ut! Er 5+5 og klarer ikke å forstå hvordan jeg skal gå 6 uker til med denne hemmeligheten. Om 3 dager har jeg holdt ut i 2 uker.. off, tiden går så sakteeeeeee. Skal fortelle familie og et par venninner om ikke så lenge, gleder meg villt
Makko med to små gutter Skrevet 4. juni 2010 #8 Skrevet 4. juni 2010 Vi fortalte det til nærmeste venner og familie ved 6 uker sist... Problemet var at mamma ikke greide å holde kjeft (hun hadde heller ikke intensjoner, selvom jeg instendig ba henne om det!). I løpet at et par uker tror jeg HELE verden viste det. Det gikk jo bra, men hadde ikke vært så kult om det ikke gjorde det. Denne gangen får de vite det ved 12 uker. Har fortalt det til en på jobb, + to venninner (hun ene kun fordi hun spurte rett ut).
Snellamedto Skrevet 4. juni 2010 #9 Skrevet 4. juni 2010 Jeg og!!!! Åååh!! Jeg fant det ut for bare en uke siden, og synes hele uka har vært fylt med ekstremt mange samtaler om graviditet og baby!!!Både på pauserommet på jobben og blant venninner, for ikke så snakke om i media. Jeg har regelrett løyet 3 ganger denne korte uka. Herregud. Men - jeg antar at unnfangelse skjedde ca 13. mai. Er jeg da 3+1 eller 5+1 på vei? Hvis 5, betyr det at det er kortere tid å vente med å fortelle?? Mange forteller det rundt 8-12 uker på vei, betyr det at jeg har 3 eller 5 uker igjen å holde maska?? Jeg forstår ikke det der med termin altså..... Uff. Ikke lett å være førstegangs.. :-) (men VELDIG STAS!!!!!! :-D)
InsomNina Skrevet 5. juni 2010 #10 Skrevet 5. juni 2010 Du er da faktisk 5 + 2 idag, hurra!! Det er ikke så innviklet som det høres ut til. Fosteret er 3+2, men vi plusser på 2 uker til vår termin. Dette er fordi veldig mange ikke aner når de har eggløsning, så en regner tilbake til første dag i siste mens. Var den i slutten av april? Er jo enda vanskeligere om du har ustabil syklus da. Gå inn her: http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/?day=27&month=4&year=2010&cyclus=26&f=t og så legger du inn dine "data" så får du en liten oversikt over ditt svangerskapsforløp. Spennende Lykke til!
Junifrue Skrevet 5. juni 2010 #11 Skrevet 5. juni 2010 Ann Kristin: har foreløpig termin 10, februar jeg. Gleder meg mye til slutten av juli når jeg kan fortelle det til alle:)
Snellamedto Skrevet 5. juni 2010 #12 Skrevet 5. juni 2010 Ja, jeg fant ut at jeg er 5+2 og da har termin 5. februar... Hvis jeg ble gravid den dagen jeg tror jeg ble det.. :-) Betyr det at ved den magiske grensen 12 uker, da det etterpå er mindre sjans for å miste, er fosteret egentlig bare 10 uker? Og ikke minst, betyr det at det er kortere å vente for med med å fortelle og at jeg kan fortelle når knøttet egentlig bare er sånn 6-10 uker?!? Hurra!! Jeg ble skikkelig glad og letta for at jeg er litt "lenger på vei" enn jeg trodde :-)
KmammaK Skrevet 6. juni 2010 #13 Skrevet 6. juni 2010 Jeg lurer også på dette, om der er ved mine 12 uker en kan si det, eller ved fosterets 12 uker? Jeg håper det er ved mine... for det blir så sabla vanskelig å finne unnskyldninger nå fremover pga sommerfester og diverse fremover... jeg holder særiøst på å bli sprø..
Rozalita Skrevet 6. juni 2010 #14 Skrevet 6. juni 2010 Jeg er 5+3 (tror jeg) og har allerede sagt det til flere venner og min mor. Men det er foreløbig et litt usikkert svangerskap, og jeg vil ha mine nærmeste der om ting ikke går bra.
AS3* Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #15 Skrevet 6. juni 2010 Det er ved mors 12 uker at man går over i andre trimester og alle organene er ferdigdannet. Jeg for min del har nesten åtte lange uker igjen... Som regel kan man regne med at det er mors uketall som står oppgitt hvis ikke det er presisert at det er fosterets alder.
KmammaK Skrevet 6. juni 2010 #17 Skrevet 6. juni 2010 Ja jeg har tenkt sånn jeg også, de jeg hadde ville ha ønskt å snakke med hvis det går galt, har også fått vite at det foreløpig går bra:)
Rozalita Skrevet 6. juni 2010 #18 Skrevet 6. juni 2010 Så bra Skal til gynekolog på fredag og forhåpentligvis høre det samme. Da kan det være det blir flere som vite om det... Vanskelig å holde tett med sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå