Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nabo som er innlagt på haukeland nå, vannet gikk for litt over en uke siden, og hun er nå 24+4. I høst mistet de tvillinger i uke 23+3, samme uke og dag gikk vannet denne gang..

Hvordan er egentlig sjansene for at dette skal gå bra? Hun kjenner spark fra babyen sånn av og til, men ikke ofte. Når kan man begynne å tro at det skal gå bra?

De får sikkert vite dette på sykehuset, er bare jeg som ikke vil mase på de. De har det nok tøft nok fra før om ikke naboer skal begynne å blande seg også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel hun har en sjangse for at det skal gå bra...de gjør jo alt for å redde babyen når en er over uke 24...

men blir ungen født nå og de klarer å redde babyen (lurer på om det er ca 60 prosent sjangse for at babyen skal overleve??? med baby i uke 24, mener å ha lest det en plass,men er ikke helt sikker her)

overlever babyen er det stor risiko for mye ekstra som ms,hjerneblødninger,astma,adhd,lese og skrive vansker,syns problemer..osv...

men om vannet har gått kan hun klare å ligge en stund så lenge hun ikke får navlestreng fremmfall eller innfeksjoner...litt fostervann er det alltid...

har hørt at en skal prøve å drikke mye,men vet ikke om det bare er et kjerring råd

stakkars dame, hun må ha det knalltøfft nå...du får stille opp og prøve å muntre henne opp litt:)

Skrevet

Det skjedde med en venninne fra meg også, vannavgang i uke 24. De klarte å holde vesla inne til uke 30 eller så,og det har gått veldig bra selv om det selvfølgelig var en forferdelig påkjenning for hele familien. Håper det går bra for naboene dine!

Skrevet

Dette er tøffe tak for alle involverte, og de trenger ro og omtanke nå. Men ja det er muligheter for at dette kan gå godt det finnes det mange bevis på rundt oss:)

Vår datters venninne var tvilling, søksenet mistet de i uke 23 og selv er jenten født i uke 25. Hun var bitte bitte liten og det først året var en lang vei. Men i dag er det en helt normal oppegående og helt frisk jente som er skoleklar.Det finnes ingen tegn på at hennes tid i magen ble så altfor kort.

Så det finnes mange gode historier, og vi får bare håpe at dette er et viljesterkt nurk som holder seg hos mamma litt til.

Skrevet

Nå har de kommet hjem -uten jenta si i live. Stakkar... Kan ikke forestille meg hvordan de har det nå. Mistet 3 ufødde barn på 6 mnd!! Uff.. Har så vondt av de nå!

Skrevet

Å nei!!!:( Ord blir så utrolig fattige i en slik situasjon... Jeg skal tenne ett lys for den lille tapre jenta, og hennes familie..

Skrevet

Uff, var ikke det vi ville høre! Nei, sikkert ikke lett for dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...