Gå til innhold

3 åringen vil absolutt ikke gå på potte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan bør jeg gå frem.

Vi leser bøker om bar som går på do

Vi frister han med at de andre guttene har kule truser, og det skal han også få

Når han har bøsjet i bleia tarvi bæsjen og kaster den i do, noe som er veldig stas.

Han for også være med meg og pappaen på do når vi bæsjer.

Vi snakker masse om dette, og er positive heleveien.

Noen gode råd til oss...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I tilegg til det du gjor naa kan du sette frem potten og dere kan gaa paa do samtidig, gjerne begynne med belonningssystem for hver gang han tisser eller baesjer paa potte.

Skrevet

Dropp potta og sett gutten på do, kjøp en krakk så han kan gå opp selv og evt et barnesete som du kan sette på så det ikke blir så skummelt. Det fungerte her, potta var det helt uaktuelt å bruke

Skrevet

Teip potta fast til ungen med Gaffa.

Skrevet

Man får kjøpt potte med musikk i, evt forandrer farge når man tisser i den.

Mamme sang/leste bok da broren min skulle sitte på potta.

ikke lag noe stress av det. Kanskje doring kan være et bedre alternativ.

Skrevet

Det som funket her var at vi foreldre sluttet å mase. Plutselig en dag sa han ifra at han måtte bæsje, og at han ville sitte på do, ikke potte. Han sluttet momentant med både dag-og nattbleie da han var 3,5 år.

Skrevet

La han gå uten bleie hjemme.Blir litt ekstra skift, og kansje litt snufs(3åringer er jo store nok til å ikke synes det er no kult å tisse/bæsje på seg) i begynnelsen men det går nok kjapt over.

Han har nok god kontroll nå og kan oppfordres til å si ifra når han skal tisse eller bæsje.Det er vel bare stedet det kommer ann på.Kansje han til og med ønsker privatliv(trekker seg litt unna folk)når han bæsjer?Da er han nok klar.

Men det kan være veldig vanskelig for noen å velge noe så ukjent og nytt som f.eks å gå på do..uansett fristelser(belønninger).

Hjelp til med å TA BORT valget(den trygge bleia) og gi oppmuntring for alle små steg mot doen.

Bare det å Si ifra :Mamma jeg må tisse nå!Fortjener STOR applaus.

Lag et do diplom med kule klistremerker for hver bragd lakt i do;)

Overse ulykkene (ikke virk skuffet, eller vis noen følelser i denne situsjonen.Bare skift raskt på han og minn han på doen neste gang)Skal nok funke raskt.Har funka for mine og barn jeg har jobbet med i barnehage(med foreldres sammarbeid selvsagt)

Skrevet

det var veldig sent

Skrevet

Ikke stress med det. Det beste er å ta det i hans tempo. Da er han rett og slett ikke klar og vil finne ut selv når det er hans tid. Nå er jo sommeren her og da er det lettere å la han gå uten bleie ute feks. Min nektet plent og ble iillsint da vi tok av bleia. Lot han være og da tok det ikke lang tid før han begynte selv. Kjøpte trapp til doen og vips en dag gikk han bare på do av seg selv og gjorde både stort og smått. Potta var ikke noe stas, bedre og mer komf m dotrapp. Går nok bra skal du se. Klare selv vettu:-D

Skrevet

Nei, veldig vanlig. Ikke press, da blir det bare verre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...