Gå til innhold

Hvordan er formen deres i uke 30-33?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er på besøk fra 1 trimester og lurer på hvordan formen deres er i uke 30 til 33?

Jeg har lyst til å si ja til et tilbud om å holde dansekurs da, men aner ikke hvor stor sannsynlighet det er for at jeg er i form til det da. Det er ikke nødvendigvis veldig intensiv dans, men det krever at jeg orker å stå og gå med litt energi i alle fall noen timer om dagen et par dager.

Vil gjerne høre fra flere så jeg får et intrykk om hva som er "vanlig".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 31 nå, og er i super form:) Jobber fulltid enda, og går på fjelltur hver dag!:)

Skrevet

Jeg er ikke i super form... Plaget med smerter i bekken, hofter og korsrygg, som hemmer meg mye. Men det som føles verst er vel egentlig at jeg har så lavt jernlager at jeg orker ingenting. Skikkelig tungpustet, og føler meg skikkelig lat. Selv om jeg "tar meg sammen" og presser meg, så mangler energien totalt. Å gå opp trappa hjemme er noen dager som å bestige et høyt fjell... :o(

Ikke lett å forutsi hvordan formen vil bli utover svangerskapet. Hvor langt er du på vei nå? Noen er i knallform til de føder, andre er i elendig form, og mange et sted midt imellom. Man må nesten bare føle på det selv og ta en sjanse i forhold til planlegging av jobb/aktiviteter o.l.

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 33 og er i kjempeform! Kjenner selvfølgelig at jeg er blitt tyngre, sånn at jeg går mye i gode sko/joggesko da jeg sliter med at jeg får vondt i føttene hvis jeg står/går mye.

Men jeg trener og jobber og gjør stort sett som før jeg ble gravid :)

Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar!

Jeg er i uke 12 nå og er i ganske god form nå, men har vært ganske sliten og energiløs tidligere.

Vet jo at det er stor forskjell på svangerskap, så det ikke er så lett å forutsi. Dersom jeg blir dårlig kan jeg jo alltids avlyse, men tenker at dersom de fleste er slitne og i dårlig form i denne perioden er det ingen vits å planlegge noe sånt.

Vil gjerne høre fra flere :)

Skrevet

Tror det er veldig forskjellig fra person til person og vanskelig å forutse. Vet ikke om jeg ville tatt sjansen på å binde meg til noe sånt nå hadde jeg vært deg. Jeg begynner på min 32. uke i dag, har bekkenproblemer og er mye sliten. Det er tungt å stå eller gå lenge om gangen. Til vanlig går jeg mye på fjellet, det har jeg måttet kutte helt ut frem til svangerskapet er over.

Skrevet

Jeg er snart 31 uker vei, og sliter max om dagen... er kjempesliten, og bekkenet mitt er IKKE medgjørelig :(

Skrevet

Jeg er kjempesliten for tiden, vondt i bekkenet ved for mye aktivitet og har masse kynnere så JEG hadde ikke ville holdt noe dansekurs, selv om jeg lett hadde gjort det i uke 12, men det er meg da...alle er vi så forskjellige. Det er jo så vanskelig å forutsi hvordan formen blir at jeg hadde ihvertfall ikke sagt ja uten forbehold om at formen var bra nok..

Skrevet

Jeg er i uke 30 nå og føler meg veldig sliten nesten hele tiden. Har veldig vondt i korsryggen, bekkenplager og vonde (hovne) føtter. Pga en veldig aktiv baby i magen og korsryggplager sliter jeg også med å få sove på nettene da dette går veldig mye ut over resten av dagen. Som du ser her er det som tidligere nevnt veldig forskjellig fra person til person =)

Skrevet

Da jeg var i uke 12 var jeg bare sliten men trodde garantert at jeg kom til å¨holde ut på jobb helt til jeg gikk ut i permisjon. Forrige gang begynte jeg med bekkenplager da jeg var 3 mnd på vei men denne gangen kjente jeg ikke noe til det...men idag er jeg snart 34 uker på vei og får vondt overalt bare ved å gå i 10 min. Er 100% sykemeldt og det har jeg vært i 2-3 uker. Er så utrolig vanskelig å si når man er 12 uker på vei. Du kan være heldig å orke det meste eller bli sliten og vondter overalt. Men krysser fingerene for at du er en av de heldige :)

Skrevet

Jeg er i uke 31 nå. Har egentlig vært i veldig fin form helt til nå! Har jobbet fullt frem til i dag. Ble 50% sykmeldt i dag. Sliter med høyt blodtrykk, høy puls og har også bekkenplager.

Føler meg generelt sliten egentlig. Men fra jeg var i uke 10 og til nå har jeg vært i knall fin form :) Det er veldig vanskelig å si, for dette er jo veldig forskjellig fra person til person.

Skrevet

33 uker, 100% sykemeldt med bekkenløsning, mye trøtt og sliten, og halsbrann. Er jo veldig forskjell fra person til person, og svangerskap til svangerskap. Var i veldig fin form frem til ca uke 23-24, da begynte jeg å kjenne bekkenløsningen ordentlig. Men var i fin form ellers utenom det, frem til ca uke 29, da ble jeg veldig trøtt og sliten igjen etter en periode med ganske mye energi :)

Skrevet

Hei :)

Jeg er 32 uker nå og har i over 6 uker hatt kynnere hver gang jeg skal gjøre noe aktivt, eller bare det å gå tur. Blir veldig tungt å stå på gulvet å rocke med en mage som er stor og stein hard under en kynner, hehe*

Men som alle skriver, vi er forskjellig, men kynnere er vanlig å få nå de siste 2-3 mnd.

Bare prøv deg fram du :)

Skrevet

Ser det er veldig variabelt med formen. Var ganske slapp og sleten fram til uke 12-13, men etter det har jeg egentlig følt meg helt topp. er i uke 31 nå, og kan gjøre stort sett sånn som før, både trener og jobber. Må bare huske på å lytte til kroppen, og ta litt flere pauser enn før. Merker også at jeg begynner å bli tyngre, så får lettere vondt i bena når jeg står og går lenge. (Kan ikke danse mer enn to sanger av gangen ;)

Om du holder deg jevnt i aktivitet framover i neste trimester tror jeg det kan gå greit å holde dansekurs, dersom det ikke er så intensivt og så veldig mange timer av gangen ;) Eller så veldig mange dager på rad.. Jeg har svømt og gått fjellturer jevnt og trutt, og det går stort sett like greit fremdeles, bare i litt roligere tempo. Du får lytte til kroppen. Dersom du blir plaget mye av for eksempel kynnere eller bekken bør du nok ta det med ro i steden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...