Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Tulla mi er 4 mnd nå, og hun er oppe å spier 2 ganger om natta. Hvordan får dere det til, altså å avvene de fra å spise om natta? Blir ikke barnet liggende og gråte seg halvveis i hjel, og suulten?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Når babyen er over 6 mnd og får tre eller flere måltider fast føde på dagen, er det sånn at den ikke trenger mat på natten. Jeg avvente poden min da han var ca 6,5 mnd, og det gikk lett som en plett. Han våknet først rundt en time etter at han hadde lagt seg, og gråt i 20 min før han sovnet. Så våknet han igjen fem timer etterpå, men da sovnet han i løpet av kun få minutter. Etter det har han ikke våknet på natten annet enn ved tenner etc. Selvfølgelig kan det hende man er uheldig, og babyen skriker natten gjennom i tre netter, men da gjelder det bare å være konsekvent. Babyen trenger ikke mat, og våkner mest sannsynlig kun for å få kos. Da er det viktig å ikke gi etter, så går det seg til etter hvert. Lykke til når den tid kommer :-)
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 Min begynte å sove rundt da han var fire mnd. Frem til da spiste han annenhver time om natten, noe som var ganske slitsomt, derfor begynte vi med grøt om kvelden da han var fire mndr. De to første nettene etter at han hadde fått grøt var jeg oppe og gav han smokken to-tre ganger i løpet av natten, så var det gjort!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Du må jo føle på det selv hva du ønsker, men det jeg gjorde var å gi barna smokken i stede for puppen første gangen de våknet og gråt etter puppen. Hvis de etter en stund våknet igjen ga jeg dem mat. Slik klarte jeg å drøye sovingen lenger og lenger. Alle mine 3 var avent før 5 mnd. Minste mann var bare 2 mnd da han var ferdig med natt mating. Faste rutiner på dagen tror jeg nok også vi hjelpe deg. Legge til samme tid, og stå opp til samme tid. Barn liker rutiner, det gjør dagen mere forutsigbar for dem (De kan jo ikke klokka... )) Forutsigbarhet gir trygghet. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå