Gå til innhold

Hater meg selv!! ( barn og flytting)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg som verdens værste mor akkurat nå. Jeg har to skjønne barn på 2 og 4 år. Jeg eide hus sammen med barnefaren, men solgte da vi gikk fra hverandre.Jeg og ungene flyttet til en annen by for at jeg skulle gå høyskole, nå skal vi flytte tilbake men jeg har ikke sjans til å få lån alene. Min aller høyeste drøm er at ungene mine skal få en plass å bo, slik at de får slå rot...men, nå må vi leie og da kan det bli flytting rett som det er. Huff, jeg hater meg selv for at vi solgte det huset vi hadde sammen....nå føler jeg at barndommen til ungene er ødelagt!! :(((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå må du slutte å tulle! En god barndom er ikke avhengig av at foreldrene eier bolig

Skrevet

for meg er dette faktisk et stort problem.

Skrevet

Ja da er min barndom også ødelagt, vi flyttet 6 ganger før jeg var 8 år.

Skrevet

Da finner du et sted dere kan leie en stund, vær klar på dette ovenfor utleier, så er det jo større sjanse for at dere kan bo der lenge.

Jeg skjønner at det er et problem for deg dette og at du tenker som du gjør.

Men som svaret over er inne på; ungene blir nok ikke så rastløse og ødelagte som du tror, så lenge mamma (og pappa?) er stabile og rutinene er spikra.

Lykke til med leien!

Skrevet

Slutt å tull!

Min eldste gutt på 6,5år har flyttet 5 ganger så langt i livet sitt. Lillebror på snart 5år har flyttet 3ganger. Og dette var nok ikke den siste. De synes det er gøy å flytte, morsomt å få nytt rom, nye naboer, nytt uteområde og nye steder å utforske.

Det blir som du gjør det til, om du er negativ til flytting og nye miljøer blir ungene påvirket. Men fokuserer du på de positive tingene så blir ungene påvirket av det. Mange unger vokser opp uten å bo i et hus foreldrene eier og må flytte noen ganger i løpet av livene sine, og utrolig nok går det bra med de også!

Skrevet

Jeg forstår følelsen din, tenker litt sånn jeg å. Må man, så må man. Prøv og få til og leie i et område, som du muligens har mulighet til og kjøpe i senere. Jeg tror det er viktig å prøve og forhindre at barna bytter barnehage eller skole. Tenker som så at i barnehagen blir et grunnlag for videre nettverk i skolen lagt.

Dette ordner seg, skal nok klare og få kjøpt til slutt vi også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...