Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Dette gjelder ikke nødvendigvis bare mine, dine, våre barn, men jeg poster likevel innlegget her... Er mamma til egne barn, felles barn og stebarn, så det kan jo passe inn her;) Det gjelder konfirmasjon av barn, og gave... Og ja, vi kommer til å gjøre det likt for alle barna. Førstemann skal konfirmeres til neste år, så vi er allerede i gang med sparing. Men det jeg lurer på er; er det vanlig at konfirmanten får gave fra foreldre? Jeg tenker på det at selskapet og alt som hører til konfirmasjonsdagen (nye klær, leie av lokale osv) kommer jo på nærmere 10 000kr, og det er det jo vi som betaler. Gir dere gave i tillegg? Husker ikke hvordan det var med meg selv, begynner å bli noen år siden...
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Ja, det er visst vanlig at de får gave i tillegg. Jeg synes det er ganske horribelt, egentlig - det er dyrt nok med konfirmasjonen. Men sånn er det nå...
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 Jeg fikk ikke gave i tillegg. Synes ikke det skal være nødvendig heller. Mitt stebarn fikk gave i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #4 Skrevet 4. juni 2010 Vi hadde konfimant i år,nr.3 i rekken:) og vi ga gave i tillegg til selskapet/klær..men selskapet og klær ble ordnet på rimeligste måte.. Lagde kaker/pyntet selv.vasket lokalet etter bruk,fikk da avslag på leie..osv. jo rimligere selskap jo større gave til konfirmanten,dette kan en jo avtale med konfirmanten om også.jo større fest,jo mindre gave eller ingen gave i tillegg..Vi brukte 10 000kr på hele konfirmasjonen,da er innbydelse og takkekort innkludert..
2barns mor Skrevet 5. juni 2010 #5 Skrevet 5. juni 2010 Vi ga gave i tillegg til at vi delte alle utgifter i to med biomor. Lokale, mat/drikke, blomster/pynt, fotografering, frisør, bunad, takkekort osv. Det viste seg tilfeldigvis at både vi og biomor med mann ga akkurat den samme pengesummen - dette var ikke avtalt.
attpåklatt 75 Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Vi skal dele alle utgifter med biofar. Gaven kommer også i fra han og meg i sammen Har vært "skilt" i over 6 år, så henger ingen spøkelser i skapet hos oss. Både han og jeg har fått barn med andre partnere, men konfirmasjonen den skal være HANS dag. SÅ selskapet, gaver og hele greia er ett samarbeid
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #7 Skrevet 3. juli 2010 Vel.. i min komfirmasjon fikk jeg bunad, selskapet og 5000 kr fra foreldrene mine. Hadde ikke ventet å få gave (pengene) da i tillegg. Ble kjempe glad husker jeg, men hadde vært like glad uten. Syntes ikke de hadde trengt å bruke så mye, men tar jo så klart i mot hvis man får:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå