Gå til innhold

smerter i magen


robbiefan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også vondt i magen. Mest på den høyre side,men det bytter på. Jeg har nesten aldri hatt mensensmerter,så jeg vet ikke om det ligner på det eller ei. Men det er på en måte en svak smerte som kommer og går. Er dette normalt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menslignende smerter (murringer) i begge sider er helt normalt, noen kan gå med det i flere mnd. De vandrene smertene er også normale, det er bare strekninger i musklatur og livmor. De kan komme som svake stikninger eller veldig sterke som om noen stikker en kniv inn i siden på deg.

 

Så slapp av og nyt tiden :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!!! Jeg har aldri vært gravid før, så vet liksom ikke hva som er vanlig. Prøver å bare nyte denne tiden, har lyst til å si det til alle,men tror jeg vil venter til jeg er 3 mnd på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det er flere som har det. så kan en vite at det er normalt..:-)Det er nesten 10 år siden sist jeg var gravid og må si jeg husker lite..føler meg som første gang på mange områder..:-)men flottt å ha denne siden slik at vi kan dele erfaringer..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg vet hvordan det er. Gjennom forumet her så så fikk jeg bekreftet at litt "voksesmerter" er helt normalt.Hadde en sa for to mnd bare 4 dager at vi hadde sagt det til venner og familie, det var litt tungt å måtte forklare det gang på gang når folk gratulerte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har også litt sånn stikkende smerter.. som "sting" eller "hold" eller hva man kaller det. Det kommer og går, men ikke noe kjempevondt. Kan ikke huske å ha det forrige gang.. men men, virker her som det er normalt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg også kjenner mye rart - både stikninger på begge sider og litt sånn generelle mensmurringer. Leser så ofte på BIM om folk som har SA og MA og må si at jeg er litt bekymret for at noe skal gå galt. Det er jo ikke noe man kan gjøre med det, men jeg er så utrolig redd for å miste. Har ventet så lenge på dette og har lyst til å bare være glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker veldig det samme som deg, Ella-83! Jeg kunne sånn ønske at jeg visste at alt skulle gå bra, sånn at jeg klarte å glede meg skikkelig. Men har prøvd å bestemme meg for å kose meg med det nå, og ikke ta sorgene på forskudd. Man kan vel ikke angre på å ha gledet seg, kan man vel? Om det går bra, er det jo trist om man angrer på at man ikke turte glede seg over den koselige nyheten fra begynnelsen av?

 

Prøver i allefall å tenke sånn :) I de fleste tilfellene går det jo faktisk akkurat som det skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ennervepirrende periode vi er inne i..:-( Skal være sååå glad om jeg kommer meg til 2.trimester..:-) Vet at det er usikkert helt til uke 12, men er det flere som har hørt at de fleste som mister skjer mellom uke 6-8????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at mange av de som opplever sa og ma får et ekstra stort behov for å søke seg til disse forumene. Derfor virker det som om det er mye vanligere enn det er.

Faktisk er sjansen for at det går bra

78,9% i uke 5-8

88,5% i uke 9-12

94,4% i uke 13-16

98,0% i uke 17-20

99,1% i uke 21-24

99,8% i uke 25-28

 

Så slapp av og nyt tiden:)

Jeg er bare 5 uker på vei og har fått bæreforbud av sambo og mamma. Føler meg lat, men lar de styre:) Men blir 8 lange måneder hvor jeg er minimalt til nytte utenom å være rugemaskin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de fleste spontanaborter skjer før uke 8, men endel helf frem til uke 12. Jeg var på ultralyd i uke 12, da var alt helt fint, men på ordinær ul i uke 19 var fosteret dødt.... Så noen ganger skjer det senere også. Nå er je seks uker på vei og håper det skal gå bra denne gangen:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til Alison og Ben for statistikken! Det har jeg nemlig lurt på.

 

Jeg er også redd for at det skal gå galt, men jeg trodde ikke det var så gode sjanser for at det skulle gå bra :)

 

Nå blir det lettere å nyte dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte også se statistikken for å bli roligere:) Og det er jo som en over her skrev; det er synd å ha uroet seg i flere uker om det går bra til slutt. Man går glipp av mye glede da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...