Gå til innhold

Er bekymret om allt er bra med babyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter nå og erlitt småbekymret.... er 25 uker på vei, førstegangs. Tror jeg har kjent litt liv, små dult, men er ikke sikker... føler jeg skulle kjent noe nå... har ikke morkaka foran eller noe...

Kan det være noe galt med bebien min? Hører hjertelyden med angelsopund så vet jo det er liv i han meen....

Hvor mye er vanlig å kjenne til de små i magen.... viss det jeg tror er fra babyen så kjenner jeg kansje sonn 4-5 (dette ilag) små dult hver dag, på kvelden når jeg ligger i senga..

Allt så bra ut på ul i uke 18, meeen... hvorfor kjenner jeg ikke mer tydelige spark..??? nå er det lenge siden jeg kjente noe sist som jeg tror er babyen....

kan jeg ta dette opp med lege/jordmor...? Vil de henvise meg så jeg får dette sjekket så jeg kan ta ting litt rolig...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du kan slappe helt av jeg... så lenge du kjenner liv så er sikkert alt ok. :)

Det er som oftest når man legger seg om kvelden at man kjenner de små,da roer vi oss og har tid til å kjenne etter skikkelig. Samt at de små våkner gjerne da,når "vuggen" står stille.

Om du er veldig bekymret så betill deg en time på privat Ul da? så får du sett at alt ser bra ut. :)

Skrevet

Jeg tror nok ikke du skal være bekymret! Ihvertfall ikke ettersom du har hørt hjertelyden. Babyer, også i magen, er veldig forskjellige. Kanskje du er heldig og har en rolig baby:-)

Jeg er 24+5 og har kun kjent ordentlig liv de siste 2 ukene, og kjenner fortsatt ikke kraftige spark. Og det er heller ikke sånn at jeg kjenner det hele tiden. Hun er mest aktiv på kvelden når jeg slapper helt av, og om morgenen når jeg nettopp har kommet på jobb. Men jeg kjenner bare dult sånn som du beskriver.

Jeg skal på 3D ultralyd om 3 uker- gleder meg!!!

Skrevet

Jeg skal ærlig innrømme at jeg også hadde vært veldig bekymret da!

Jeg ville snakket med jordmor eller lege for undersøkese. Er jo ukene mellom 25 til 30 de er mest aktive inni der, før det blir for trangt.

Er jo mulig du bare har en veldig rolig baby, eller at du rett og slett ikke helt vet hva du skal kjenne etter, men ville absolutt tatt en tur til legen jeg da.

Alt er jo sikkert ok, men er godt å få det bekreftet av fagfolk.

Lykke til=)

Skrevet

Ta en 3D ultralyd. Går du til en som er lege så får du full sjekk av babyen sammen med fine bilder og film. Jeg har vært på Meg og Magen i Tønsberg hos Kvinnedoktoren der og han var helt fantastisk!!! Vi fikk full gjennomgang av babyen og morkake funksjon og en dvd med flotte bilder og film på. Verdt hvert øre! Det kostet 990 kr.

Skrevet

Tror også du kan ta det helt med ro jeg, jeg er førstegangsfødene og er i uke 22. jeg gikk og egstet meg mye, men så må du huske på at alle dager er ulike på fosteret, om vi vil merke bevegelser eller ikke. også er det litt med at du blir vandt med disse små dultene så er lett å ikke merke det, jeg overser det mye fordi jeg har blitt vandt med det. jeg har lært at det lille fosteret har det bedre i magen enn mange tror om man holder seg unna røyk og alkhold. så er ikke bra å egste seg så mye.

husk at fosteret har ulike dager akkurat som deg. ta det opp med jordmora å hun kommer til å fortelle deg at det er helt normalt. så lenge du hørerer hjerte lydene så er det jo ingen ting å være redd før =) nytt sommer været og tenkt på gleden fremover =)

Skrevet

Hei :)

Har en vennine som hadde samme "problem" som deg. HUn var inne på ul i uke 24. Alt var bare bra med babyen som var en aktiv liten krabat der inne. Grunnen til at hun ikke kjente noen kraftige spark var fordi babyen lå med ryggen ut og brukte morkaka som sparkepute!! :)

Nå 2uker senere både kjenner og ser hun masse liv da han har snudd litt på seg ;)

Skrevet

svare det samme som de andre, men vil bare slenge på ei fortelling om min massør som er en lang slank dame, ingen morkake i veien og hun kjente ikkje spark gjennom hele svangeskapet! Hun visste om graviditeten. Selv om eg ikkje heilt kan skjønne kosn det går ann så er det fullt mulig. Ingen ting å bekymre seg for :)

Skrevet

Mitt råd til alle som er bekymret, ring jordmor og snakk med henne om saken. Det er ingen grunn i verden til at du ska gå å være bekymret, det er ikke bra for deg å gå og gruble på om alt er i orden eller ikke, og særlig ikke hvis dette kan fikses med enten bare en samtale, eller en ultralyd. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...