*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Tror jeg begynner å få vannkopper nå( Eldstejenta mi fikk det for 2 uker sida, så det er tida for meg å få det også nå. Jeg har hatt feber og følt meg dårlig i ett par dager nå. I dag oppdaget jeg en vannblemme ved munnen og nå har jeg fått en prikk mellom puppene:( Det jeg lurer på er; MÅ man få mange, mange, mange prikker som voksen? Føler meg skikkelig dårlig nå pga feberen... Jeg som ALDRI har feber...
Grigri m/3 gutter Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Jeg hadde vannkopper når jeg var 16 og var syk i en uke ca. Hadde masse prikker som klødde som pokker(mest på overkroppen, ikke så mye i fjeset), og mamma måtte smøre ryggen min med sånn melkeaktig greie. De sier at voksne blir mer syke enn unger dessverre. Nå får vel alle det forskjellig, tvillingene mine fikk det samtidig og han ene hadde nesten ikke prikker og var veldig pigg, den andre fikk masse prikker i fjeset og overkroppen og "så" mer syk ut men ingen av de hadde feber. Håper du får det lett! Ps. Husk å ikke klø så det blir arr.
Gjest sug lut Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 Antakelig må du det, ja, dessverre. Jeg kjenner ingen som har hatt det som voksen som ikke har vært skikkelig ku-dårlige. Sørg for å ha nok hvitvask og annet kløstillende fra apoteket. I tillegg ville jeg hamstret en pakke med allergitabletter om ingenting annet tar kløen. God bedring.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 En venninne hadde det da hun var 27, det var helt grusomt. Håper du har noen fler i husholdningen som kan hjelpe med barna...
Rødhette <309+<312 Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 min samboer hadde vannkopper for to år siden og han var kjempe dårlig, 40 i feber og hadde MANGE prikker over hele kroppen.
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 3. juni 2010 #6 Skrevet 3. juni 2010 Jeg hadde vannkopper da jeg var 21 og jeg berga faktisk ganske bra. Hadde endel prikker på overkroppen som klødde noe grusomt, men jeg hadde bare et par dager med feber. Var heller ikke dekt av prikker og de tørka fort ut. Så etter ei uke var jeg like frisk igjen og alle prikkene hadde tørka ut. Hadde vel flest på ryggen, noen få på magen og 2-3 stk i ansiktet. Synes å huske at jeg var skikkelg slapp et par dager, men etter den tid måtte jeg bare være inne for å vente på at prikkene skulle tørke. God bedring!
mamman til to gutter Skrevet 3. juni 2010 #7 Skrevet 3. juni 2010 Jeg hadde vannkopper når jeg var ca22år og var ikke veldig dårlig. Det klødde ekstremt mye, men ellers var jeg i ganske god form. Var borte fra jobb litt over en uke.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 4. juni 2010 Nå er det ingen tvil lenger, og jeg slapp IKKE billig unna. Ser ut som ei kjøttkake i ansiktet og overkroppen er helt dekt, Klin umulig å telle prikkene. Formen er helt elendig og jeg greier bare være oppe ett par timer før jeg må legge meg igjen.¨ Ringte legen, for å få sykemld, men legen min er ikke der før på mandag. Så måtte ringe opp igjen da. Kontorsøstra mente jeg kunne gå på jobb på mandag hun hvis feberen var borte. HALLO? jeg jobber i en butikk, skal jeg stå der foran kundene med vannkopper og smitte dem da? Hun var helt fjern hun... Hun mente også at jeg ikke var så smittsom når dem hadde brutt ut... Skal nok ringe mandagen og snakke med legen jeg. Kan jo ikke gå på jobb slik jeg ser ut og føler meg.
Ugl@ Skrevet 4. juni 2010 #9 Skrevet 4. juni 2010 Du er smittsom til siste vannkopp har tørket inn og har skorpe. Så inntil den tid må du nesten unngå kontakt med andre, ikke alle har had vannkopper, og enkelte grupper er ekstra utsatt som feks gravide i særlig siste trimester og personer med nedsatt immunforsvar, feks pga cellegift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå