Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjerne dere som har født før. Hører om de som har rier i ryggen, i lysken, på mange steder. Mne også at det "skal" sitte på øvre del av magen. Blir helt forvirra her. Mine kynnere er mensmurringer som sitter i nedre del av magen og de ekstra vonde sitter i høyre lyske. Når det skjer klarer jeg nesten ikke gå og våkner med en gang.

Eller kanskje det bare er jeg som er så klar at jeg tolker alle fille-tegn hihihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vanskelig å si noe om, da det er så forskjellig fra individ til individ. Mine rier setter seg i ryggen, mens hos andre i magen.

Kynnerne mine setter seg kun i magen hos meg.

Skrevet

Ved min første fødsel satt riene på toppen av magen, og spredte seg nedover.

Ved min andre fødsel satt riene under magen, og mer ut mot sidene/lysken.

Gikk selvfølgelig og ventet på å få de riene jeg "kjente igjen" etter førstemann, så skjønte ikke at jeg hadde rier førdet nesten var for sent.. :)

Skrevet

Oi, er at jeg kanskje ikke bør vente i evigheter på rier som setter seg på et ukjent sted. Min tante sa at når de begynner så vet du at det er det, men jeg begynner å tvile litt :D

Skrevet

Like greit å få sjekket det underveis, med andremann var jeg så overbevist om at det ikke var "ordentlige" rier at jeg hadde 7 cm åpning da min kjære endelig fikk overtalt meg til å dra på sykehuset... Og det var andregangs, som sagt, da jeg liksom burde hatt litt peiling..

Skrevet

Det kan også være greit å vite at riene kan sette seg i lårene. Det er mange som har fått de i lårene og ikkje forstått hva som skje, får barnet nesten er ute. Hører som oftes at de skal sitte i rygg/mage.

Skrevet

fikk riene i ryggen og nedover lårene.. ingenting i magen..

Skrevet

Jeg spurte jordmor om dette temaet, hun sa at det kom helt an på hvordan barnet lå i magen... Ikke skjønte jeg helt hva hun mente med det, så jeg bare nikket.

Mine rier har vært i magen, nedre del av magen, å dette sa jeg også til jordmor, men hun sa at de kunne komme i ryggen selv om jeg har hatt de i magen før... Kom an på leie på baby :o)

Skrevet

Jeg fikk under begge mine fødsler riene i ryggen. Har hørt noe om at der hvor man får messmerter, får man riene også. Kanskje er det bare tull... ikke vet jeg, men det stemte hos meg da.

Skrevet

hos meg begynte det med murring i ryggen, men selve riene var i nederste del av magen.

Skrevet

Ja det var store variasjoner ja.

Siden jeg ikke har hatt mensen på 6 år, og kun en gang før jeg ble gravid, så husker jeg så lite av hvordan det føles eller hvor.

Så kanskje jeg skal begynne å ta tiden for å se om disse "takene" kommer regelmessig.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...